Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21357
Title: Сутність поняття «вокальна культура» та художньо-педагогічний потенціал європейського вокального мистецтва у її формуванні в здобувачів освітнього рівня «бакалавр»
Authors: Ян Пенфей
Кьон, Наталя Георгіївна
Koehn, Natalya Georgiivna
Keywords: музичне мистецтво
вокальна культура
європейське вокальне мистецтво
художній стиль
вокальна школа бельканто
інноваційні мовленнєві й вокально-технічні тенденції
сучасний репертуар
Issue Date: 2024
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»
Citation: Ян Пенфей. Сутність поняття «вокальна культура» та художньо-педагогічний потенціал європейського вокального мистецтва у її формуванні в здобувачів освітнього рівня «бакалавр» / Ян Пенфей, Н. Г. Кьон // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №3. – С. 82-88.
Abstract: У статті порушено проблему формування вокальної культури майбутніх учителів музичного мистецтва на засадах опанування здобутків європейського вокального мистецтва. Розглянуто визначення сутності поняття «вокальна культура» в працях українських науковців. Виокремлено головні ознаки цього феномену, які полягають у глибокій ерудованості в галузі музичного мистецтва, володінні досконалими вокально-виконавськими навичками й уміннями, сформованості особистісних властивостей співака, що становлять підґрунтя переконливого та стилістично-достовірного втілення художно-образного сенсу вокальних творів. Приділено увагу розвідкам китайських науковців, які наголошували на значущості педагогічного аспекту вокальної культури майбутнього вчителя музики. Розглянуто головні етапи становлення вокального європейського мистецтва та стильові особливості їх прояву у виконанні творів різних художньо-творчих напрямів. Підкреслено, що в набутті виконавсько-технічної досконалості співака провідну роль відіграє оволодіння базовими фонаційними навичками, які формувалися в надрах італійської вокальної школи bel canto. Схарактеризовано особливості екстраполяції означеного виконавського стилю в оперне мистецтво Франції та Німеччини; представлено їх характерні ознаки, що сформувалися під впливом сталих мистецьких і музично-виконавських традицій, а також унаслідок впливу мовленнєво-фонетичних особливостей французької та німецької мов на характер вокального звукоутворення й інтонування. Підкреслено, що особливу складність для здобувачів становить оволодіння вокальною культурою виконання творів віддалених епох, що передбачає глибоке занурення у їх естетико-філософське підґрунтя, загальнокультурну й художньо-психологічну атмосферу, у якій відбувалася творча діяльність авторів вокальних феноменів. Відзначено також складність опанування вокальної творчості сучасних композиторів, які застосовують нетрадиційні засоби організації музичної мови й розширений комплекс інноваційних вокально-технічних прийомів. Акцентовано увагу на важливості дослідження цього питання й розроблення методики підготовки співаків до опанування сучасного репертуару як важливого аспекту формування вокальної культури учителів музичного мистецтва.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21357
Appears in Collections:№3 (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf196.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.