Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21342
Title: | Методичне забезпечення процесу формування фактурно-стильових виконавських умінь студентів-піаністів |
Authors: | Ван Чень |
Keywords: | методика методичне забезпечення педагогічні умови фактурно-стильові уміння майбутні вчителі музичного мистецтва майбутні викладачі фортепіано |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Citation: | Ван Чень. Методичне забезпечення процесу формування фактурно-стильових виконавських умінь студентів-піаністів / Ван Чень // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №3. – С. 21-28. |
Abstract: | Дослідження присвячене методичним аспектам формування фактурно-стильових виконавських умінь майбутніх учителів музичного мистецтва та майбутніх викладачів фортепіано. Проблема фактурно-стильових виконавських умінь розглядається відповідно до фортепіанної підготовки двох категорій здобувачів: за спеціальностями 014 «Середня освіта (Музичне мистецтво)» та 025 «Музичне мистецтво». Показано, що в контексті зазначених спеціальностей такі уміння є актуальними, оскільки входять до комплексу художньої техніки піаніста, окрім того, стають засобом виразності основної ідеї та образу твору. Володіння фактурно-стильовими виконавськими уміннями забезпечують якісність виконавської інтерпретації, дають змогу викладати кваліфіковано гру на фортепіано, а для майбутніх учителів музичного мистецтва це ще додатковий ресурс педагогічної інтерпретації твору в процесі його сприйняття учнями. Мета статті – представити методичний ресурс формування фактурно-стильових виконавських умінь майбутніх учителів музичного мистецтва та викладачів фортепіано в процесі виконавсько-інструментальної підготовки. Представлено аналіз досліджень, які містять суголосні проблеми та їх методичне розв’язання. До методичного забезпечення віднесено педагогічні умови та методи, які розподілені за етапами їх формування. Пропоновано такий розподіл педагогічних умов за етапами: перший етап – установочно-рефлексійний, педагогічна умова: стимулювання адекватного самооцінювання художньо-технічного виконавського ресурсу та шляхів його покращення; другий етап – виконавсько-мобілізаційний, накопичувальний, педагогічна умова: цілеспрямоване накопичення досвіду практичного застосування фактурно-стильових еталонів світової фортепіанної спадщини; третій етап – художньо-образний, інтерпретаційний, педагогічна умова: динамізація художньо-творчого ставлення до фактурно-стильових умінь у виконавській та педагогічній інтерпретації фортепіанних творів. У змісті репертуару враховано фактурне розмаїття фортепіанних творів та їх відповідність художньому стилю. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21342 |
Appears in Collections: | №3 (2024) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.