Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20575
Title: | Феномен історично інформованого виконання в підготовці майбутніх викладачів до інтерпретації музичних творів |
Other Titles: | The phenomenon of historically informed performance in the teachers training process |
Authors: | Томницький, К. |
Keywords: | історично обґрунтоване виконання автентичність музична інтер-претація майбутні музиканти-виконавці історичні практики виконавський контекст майбутні викладачі музичних дисциплін historically informed performance authenticity musical interpretation historical practices future teachers of musical disciplines performance context future musicians-performers |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Томницький К. еномен історично інформованого виконання в підготовці майбутніх викладачів до інтерпретації музичних творів / К. Томницький // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №2. – С. 77-85. |
Abstract: | У статті актуалізовано проблему інтерпретації музичних творів у підготовці музикантів-виконавців, майбутніх викладачів виконавських дисциплін. Зроблено наголос на феномені історично інформованого виконання (historically informed performance (HIP)). Розкрито його переваги, недоліки та перспективи застосування в освітньому процесі закладів вищої музичної та музично-педагогічної освіти. Мета статті полягає в аналізі феномену історично інформованого виконання взагалі, а також у контексті навчання майбутніх музикантів і майбутніх викладачів музичного виконавства інтерпретувати твори й оцінювати інтерпретацію як педа-гогічний ресурс професійного навчання, зокрема.Представлено внесок історично інформованого виконання (HIP) щодо розуміння музичної спадщини, її збереження, розповсюдження, а також акцентовано увагу на її обмеженнях і викликах, які зумовлені сучасними чинниками віртуально-естетичного й інформаційно-цифрового середовища. Конкретизовано педагогічний потенціал історично інформованого виконання, через розуміння інтерпретаційної концепції як такої, що сприяє більш інклюзивному та нюансованому сприйняттю історичної музики.Представлено дискусійні погляди щодо впливу зазначеного виду інтерпретації на уза-гальнене розуміння виконавського контексту через роль звукозаписів і актуальність історичних практик у сучасному виконанні. Серед суперечливих питань визначено тему актуального застосування стародавньої музики, що подається через висвіт-лення різних поглядів на історичне виконання. Зокрема вказано на опосередкований чинник занепаду цивілізації, оскільки зосереджується увага на відродженні старої музики, а не на створенні нової. У статті також розглядаються практичні проблеми історичного відтворення, як-от вплив виконавського контексту та зміна очікувань слухачів через записи. Підкреслюється важливість критичної оцінки актуальності конкретних історичних практик у сучасному виконанні. The article examines the problem of musical works interpretation in the training of future teachers of performing disciplines. Emphasis is placed on the phenomenon of historically informed performance (HIP). Its advantages, disadvantages and prospects for application in the educational process of institutions of higher musical and music-pedagogical education are disclosed.The purpose of the article is to analyse the phenomenon of HIP in general, and in the context of future musicians and future teachers of music performance training. It is about the teacher’s ability to interpret musical works and evaluate the interpretation. The contribution of historical informed interpretation (HIP) to the understanding of musical heritage, its preservation, and dissemination is presented. Emphasis is placed on the limitations and challenges caused by modern factors of the virtual aesthetic and informational digital environment. The pedagogical potential of historical informational interpretation is specified, through the understanding of the interpretive concept as such, which contributes to a more inclusive and nuanced perception of “historical music”. Discussed views on the influence of the specified type of interpretation on the general understanding of the performance context due to the role of sound recordings and the relevance of historical practices in modern performance are presented. Among the controversial issues, the topic of application of ancient music is defined, which is presented through the coverage of different views on historical performance. In particular, the indirect factor of the decline of civilization is pointed out, since attention is focused on the old music works revival, and not on the creation of new ones. The article also examines the practical issues of historical reproduction of musical works, such as the influence of performance context and the changing expectations of listeners through recordings. The importance of a critical assessment of the relevance of specific historical practices in modern implementation is emphasized. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20575 |
Appears in Collections: | №2 (2024) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tomnytsky.pdf | 218.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.