Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20552
Title: | Фундаментальні аспекти дисципліни «етика та естетика в сучасному мистецтві» для студентів образотворчого напряму підготовк |
Authors: | Мендерецька, Н. В. |
Keywords: | мистецтво етика естетика митець образотворення художня освіта професійна діяльність свідомість культура art ethics aesthetics artist fine arts art education |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Мендерецька Н. В. Фундаментальні аспекти дисципліни «етика та естетика в сучасному мистецтві» для студентів образотворчого напряму підготовк / Н. В. Мендерецька // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №2. – С. 57-61. |
Abstract: | У статті висвітлюються фундаментальні аспекти викладання дисципліни вільного вибору «етика та естетика в сучасному мистецтві» для здобувачів вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Образотворче мистецтво) та 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація. Розкриваються навчальні, виховні, людинотворчі та мистецькі можливості предмета гуманістичного спряму-вання через опанування та творче осмислення основних бінарних категорій етики й естетки в сучасному світі й образотворчому мистецтві. Наголошується на вели-кому потенціалі дисципліни для становлення самосвідомості сучасної творчої молоді, розвитку духовності, креативного, позитивного мислення, а також практикування здобувачем вищої освіти себе з позицій етико-естетичного суб’єкта в навчальному процесі та майбутній професійній діяльності. Розглядаються можливості втілення гуманістичної стратегії виховання засобами предмета у процесі виконання творчих практичних і самостійних завдань. Розглядається предмет вивчення курсу «Етика та естетика в сучасному мистецтві» з позиції раціонального обґрунтування моралі та виявлення її природи, сутності, місця та значення в розвитку людини та розвитку мистецтва, його ролі в житті суспільства. Наголошується, що в рамках дисципліни здійснюється аналіз механізмів моральної орієнтації та регуляції, виражених у систе-мах цінностей, норм, принципів, понять моральної свідомості, вивчається феномени етичного й естетичного в контексті історичного розвитку суспільства та мисте-цтва. Доводиться, що курс «Етика та естетика в сучасному мистецтві» сприяє формуванню у студентів стійких морально-ціннісних орієнтирів, підвищує загальну культуру людини, зокрема майбутнього фахівця-художника; уміння впевнено оперу-вати етико-естетичними категоріями на підставі знання спадщини світових і українських митців, сучасних художників; обґрунтовувати власну світоглядну й етичну позицію; застосовувати набуті знання у вирішенні професійних мистецьких завдань. The article highlights the fundamental aspects of teaching the discipline of free choice “Ethics and Aesthetics in Contemporary Art” for higher education students majoring in 014 Secondary Education (Fine Arts) and 023 Fine Arts, Decorative Arts, Restoration. It reveals the educational, upbringing, humanitarian, and artistic possibilities of the humanistic subject through mastering and creative comprehension of the main binary categories of ethics and aesthetics in the modern world and fine arts. The author emphasises the great potential of the discipline for the formation of self-awareness of modern creative youth, the development of spirituality, creative, positive thinking, as well as the practice of the higher education student from the standpoint of an ethical and aesthetic subject in the educational process and future professional activity. The article considers the possibilities of implementing a humanistic strategy of education by means of the subject in the process of performing creative practical and independent tasks. The subject of the course “Ethics and Aesthetics in Contemporary Art” is considered from the standpoint of rational justification of morality and identification of its nature, essence, place and significance in human development and the development of art, its role in society. It is emphasised that the discipline analyses the mechanisms of moral orientation and regulation expressed in systems of values, norms, principles, concepts of moral consciousness, and studies the phenomena of ethics and aesthetics in the context of the historical development of society and art. It is proved that the course “Ethics and Aesthetics in Contemporary Art” contributes to the formation of students’ stable moral and value orientations, improves the general culture of a person, in particular, a future specialist artist; the ability to confidently operate with ethical and aesthetic categories based on knowledge of the heritage of world and Ukrainian artists, contemporary artists; to justify their own worldview and ethical position; to apply the acquired knowledge in solving professional artistic problems. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20552 |
Appears in Collections: | №2 (2024) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Menderetska.pdf | 204.32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.