Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20540
Title: | Генеза музичного шкільництва в Польщі й Україні: історична оптика |
Other Titles: | Genesis of music education in Poland and Ukraine: historical optics |
Authors: | Колченко, Ірина Валентинівна |
Keywords: | музичне шкільництво компаративістика школи мистецтв Польща й Україна історико-педагогічний дискурс генетичний та порівняльно-діахронний аналіз професійна музична освіта інтеграційні тенденції розвитку music schooling comparative studies art schools Poland and Ukraine historical-pedagogical discourse genetic and comparative-diachronic analysis integrative development trends integrative development trends professional music education |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Колченко І. В. Генеза музичного шкільництва в Польщі й Україні: історична оптика / І. В. Копченко // // Глобальні виклики педагогічної освіти в університетському просторі : матеріали ІІІ Міжнародного Конгресу (м. Одеса, 18-21 травня 2017 р.) / Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. – Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2017. – С.39-45. |
Abstract: | У статті презентуються результати наукових розвідок, які спрямовані на пошуки «зерен» майбутнього розвитку музичного шкільництва в Польщі й Україні на перших етапах його генези. Мета статті щодо висвітлення початків музичного шкільни-цтва реалізується завдяки використанню методологічного потенціалу історико-педагогічного дискурсу та компаративістики. Характеристика еволюції досліджува-ного феномену як історичної реальності здійснюється у формі генетичного аналізу сукупності фактів, з логічною реконструкцією історико-наукових процесів, виявлен-ням початкових етапів його розвитку, з використанням порівняльно-діахронного ана-лізу, що дозволяє прогнозувати шляхи модифікації музичного шкільництва в Польщі й Україні у ХХІ столітті.У генезі музичного шкільництва на польських і українських землях виокремлюються схожі по суті етапи, зокрема, конфесійно-музичний (кінець Х – перша половина ХVIII століття), коли паростки музичної освіти різняться залежно від конфесій-ної приналежності шкіл, та секуляризаційно-професіоналізаційний (друга половина ХVIII – початок ХХ століття), коли починає активно розвиватись професійне музичне шкільництво (від перших публічних музичних шкіл до розбудови консерватор-ської системи освіти). Визначена роль видатних персоналій у розбудові музичного шкільництва. Виникнення деяких музичних шкіл у театральних осередках мистецької освіти у ХVIII столітті трактується як прекурсор сучасних інтеграційних тенден-цій, коли низка музичних шкіл починає перетворюватись на школи мистецтв. he article presents the results of scientific investigations, which are aimed at searching for the “seeds” of the future music schooling development in Poland and Ukraine at the first stages of its genesis. The purpose of the article to highlight the beginnings of music schooling is realized by using methodological potential of historical-pedagogical discourse and comparative studies. Characterization of the evolution of the studied phenomenon as a historical reality is carried out in the form of a genetic analysis of a set of facts, with a logical reconstruction of historical-scientific processes, identification of the initial stages of its development using a comparative-diachronic analysis, which allows predicting the ways of music education modification in Poland and Ukraine in the 21st century.In the genesis of music schooling in Polish and Ukrainian lands, essentially similar stages can be distinguished, in particular, the confessional-musical stage (late 10th – first half of the 15th century), when the sprouts of music education differ depending on the religious affiliation of the schools, and the secularization-professionalization stage (second half of the 18th century – early 20th century), when professional music education begins to actively develop (from the first public music schools to the development of the conservatory education system). The role of outstanding personalities in music education development is defined. The emergence of some music schools in theater centers of art education in the 15th century is interpreted as a precursor of modern integration trends, when a number of music schools begin to transform into art schools. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20540 |
Appears in Collections: | №2 (2024) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kolchenko.pdf | 208.83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.