Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2002
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ємельянова, Дар’я Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Аврамович, Людмила | - |
dc.contributor.author | Emel'yanova, Dar'ya Volodymyrivna | - |
dc.contributor.author | Avramovych, Liudmyla | - |
dc.date.accessioned | 2019-04-01T09:27:53Z | - |
dc.date.available | 2019-04-01T09:27:53Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Ємельянова Д. В. Формування самоосвітньої іншомовної компетентності майбутніх учителів фізики / Д. В. Ємельянова, Л. Аврамович // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2016. – № 10. – С. 162 – 167. | uk |
dc.identifier.issn | 2311-8466 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2002 | - |
dc.description.abstract | У статті розглядається проблема активізації іншомовної підготовки майбутніх учителів фізики з використанням інформаційних комп’ютерних технологій з метою формування самоосвітньої компетентності. Високий рівень володіння і серйозна зацікавленість сучасними технологіями студентів – майбутніх учителів фізики – як результат професійної підготовки дозволили застосувати ці можливості в якості потужного інструменту формування їхньої самоосвітньої іншомовної компетентності, про що свідчила активність студентів як під час аудиторних занять, так і при виконанні самостійної роботи. Ukrainian National Doctrine of educational development in the 21st century has determined that the main purpose of education is to create the conditions for the development and self-realisation of every person, ensuring a high quality of education to graduates of schools and universities. The competence-based approach is considered as a perspective direction of renewal of the education which would meet the modern requirements. The implementation of the competence-based. approach combines the purposes of education and professional activities. Teaching a foreign language to students majoring in non-linguistic specialties should contribute to the development of their communicative competence, the formation of such a level of language skills, which meets the professional requirements, which is high enough to establish personal and business contacts, etc. The article is aimed at describing the peculiarities of the formation of future Physics teachers’ self-competence in the process of teaching a foreign language (English) to them as an essential component of their professional competence. The following methods were used in the study: testing, questionnaires, interviews, etc. Their application has made it possible to determine the effectiveness of the implementation of modern information technologies as a powerful tool of foreign language self-educational competence of the future teachers of Physics. The multimedia educational complex in a foreign language with professional direction developed by students in collaboration with the teacher, as well as work on the creation of a professionally designed project provided an opportunity to intensify the educational process; implement interactive communication between all participants of the educational process (student - student, student teacher, student - a group of students); simplify the academic performance rating; carry out continuous monitoring of students’ progress; save time spent by a teacher on preparing for classes and creating handout; activate the formation of selfeducational foreign language competence of the future teachers of Physics. Effective use of information computer technologies in the process of teaching foreign languages to students promotes the development of their self-education competence, which confirms the necessity of carrying out further studies at other non-linguistic specialties. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | компетентність | uk |
dc.subject | самоосвітня іншомовна компетентність | uk |
dc.subject | формування | uk |
dc.subject | майбутні учителі фізики | uk |
dc.subject | самоосвіта | uk |
dc.subject | foreign language self-educational competence | uk |
dc.subject | formation | uk |
dc.subject | future teachers of Physics | uk |
dc.subject | self-education | uk |
dc.title | Формування самоосвітньої іншомовної компетентності майбутніх учителів фізики | uk |
dc.title.alternative | Formation of physics teachers’ foreign language self-educational competence | uk |
dc.type | Article | uk |
Розташовується у зібраннях: | 2016 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ємельянова Д.В., Аврамович Л..pdf | 635.81 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.