Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19891
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАккая, К.-
dc.date.accessioned2024-08-05T11:24:33Z-
dc.date.available2024-08-05T11:24:33Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationАккая К. Перегляд професійної ідентичності та позитивне функціонування особистості студентів: медіаторний аналіз / К. Аккая // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2023. – № 4. – С. 36-46.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19891-
dc.description.abstractСтаття присвячена розгляду ролі перегляду професійної ідентичності в системі позитивного функціонування особистості студентів та виявленню посередників їх зв’язку. Метою роботи було дослідження наявності та специфіки медіаторного ефекту осмисленості життя, автентичності та суб’єктивного контролю у зв’язку між професійними сумнівами і гнучкістю прихильності професійної ідентичності студентів з однієї сторони та їхнім суб’єктивним благополуччям з іншої. Вибірку склали 213 студентів різних спеціальностей. Використовувались психодіагностичні методики Оцінка статусів професійної ідентичності (VISA-19), Шкала задоволеності життям Е. Дінера, Шкала позитивних і негативних переживань (SPANE), Опитувальник сенсу життя MLQ, субшкали «Цілі в житті» та «Самоприйняття» Опитувальника психологічного благополуччя К. Ріфф, Шкала автентичності особистості (Wood et al., 2008) та Шкала почуття суб’єктності (Tapal et al.,, 2017). В результаті медіаторного аналізу було встановлено, що гнучкість прихильності є значущим (зворотнім) предиктором осмисленості (β=-0,394, p<0,000, R2=0,155), автентичності (β=-0,319, p<0,000, R2=0,102) та суб’єктивного контролю (β=-0,293, p<0,000, R2=0,086). Професійні сумніви також значущо прогнозують зменшення осмисленості (β=-0,676, p<0,000, R2=0,457), автентичності (β=-0,521, p<0,000, R2=0,272) та суб’єктивного контролю (β=-0,494, p<0,000, R2=0,244). Статистично значущим медіатором в рамках паралельного медіаторного аналізу моделі впливу гнучкості прихильності та моделі впливу професійних сумнівів на суб’єктивне благополуччя було визначено осмисленість життя (в обох випадках зворотний ефект: -0,211 при 95% CI [-1,625; -0,695] та -0,337 при 95% CI [-2,165;-0,940] відповідно). Зазначено, що пояснення незначущих результатів опосередкування для автентичності та суб’єктивного контролю потребують подальших досліджень.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectпрофесійна ідентичністьuk
dc.subjectпозитивне (оптимальне) функціонуванняuk
dc.subjectгнучкість прихильностіuk
dc.subjectперегляд ідентичностіuk
dc.subjectсуб’єктивне благополуччяuk
dc.subjectавтентичністьuk
dc.subjectосмисленість життяuk
dc.subjectсуб’єктивний контрольuk
dc.titleПерегляд професійної ідентичності та позитивне функціонування особистості студентів: медіаторний аналізuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:2023

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6.pdf355.57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.