Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19864
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Загородня, А. | - |
dc.date.accessioned | 2024-08-02T11:53:56Z | - |
dc.date.available | 2024-08-02T11:53:56Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Загородня А. Соціально-антропологічні ідеї розвитку філософії освіти у філософсько-культурологічній естетичній концепції В. Сімовича / А. Загородня // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2023. – № 2. – С. 22-26. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19864 | - |
dc.description.abstract | Статтю присвячено теоретико-практичному обґрунтуванню сутності соціально-антропологічних ідей в українській філософії освіти в контексті філософсько-культурологічної естетичної концепції В. Сімовича. Актуалізовано постать В. Сімовича як відомого українського педагога, просвітителя, мовознавця, чий творчий шлях розгортався в період проведених реформ, об'єднання українських земель в одну державу, утвердження національної освіти на всіх рівнях та убавляння темпу демократизації всіх сторін українського національного життя. Теоретико-методологічною основою дослідження виступили такі загальнонаукові методи, як-от: метод аналізу і синтезу, наукової абстракції, індукції та дедукції, теоретичного моделювання, узагальнення, систематизації, моделювання, абстрактно-логічний. Визначено, що підґрунтям просвітницької діяльності В. Сімовича щодо освіти та національного виховання стали соціально-економічні, політичні та культурно-освітні умови функціонування українського суспільства, метою якої було збереження національної духовної ідентичності молодого покоління. Визначено, що характерною рисою педагогічної творчості Василя Сімовича є послідовна боротьба за утвердження в Україні української мови з метою викладання, навчання та виховання молоді в національних традиціях. Представлено перелік наукових праць В. Сімовича, у яких розкрито особливості граматики рідної мови та української літератури, як-от: «Коротенька українська правопись» (1917 р.), «Як стати по-українському грамотним» (1919 р.), «Граматики української мови» (1919 р.), «Рідне письменство: (що кожний українець повинен прочитати з рідного письменства)» (1918 р.), «Українська література. Погляд на її історичний розвиток» (1934 р.). Аргументовано наукову позицію, що визначне місце в просвітницько-педагогічній спадщині В. Сімовича належить дослідженню виховного впливу рідної мови, фольклору, символіки, народних традицій, мистецтва, звичаїв і обрядів на особистість, як пріоритетних засобів виховання та розвитку. Розроблено схему соціально-антропологічних ідей розвитку філософії освіти у філософсько-культурологічній естетичній концепції В. Сімовича, в основу якої ввійшли такі її основні компоненти, як-от: самобутність рідної мови; українознавчий зміст освіти; викладання, навчання і виховання молоді в національних традиціях; формування творчої активної особистості з глибокими громадськими якостями, які в комплексі складають національну систему освіти. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | виховання | uk |
dc.subject | національна система освіти | uk |
dc.subject | В. Сімович | uk |
dc.subject | філософсько-культурологічно-естетична концепція | uk |
dc.subject | філософія освіти | uk |
dc.title | Соціально-антропологічні ідеї розвитку філософії освіти у філософсько-культурологічній естетичній концепції В. Сімовича | uk |
dc.type | Article | uk |
Розташовується у зібраннях: | 2023 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
4.pdf | 445.2 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.