Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19586
Title: | Synergism of The Methodological Basis for Training Would-Be Orientalists |
Other Titles: | Синергізм методологічної основи навчання Майбутні сходознавці |
Authors: | Попова, Олександра Володимирівна Popova, Oleksandra Volodymyrivna |
Keywords: | synergism methodological basis training orientalists. pedagogical approaches pedagogical principles pedagogical conditions синергізм методичні основи навчання сходознавці педагогічні принципи педагогічні умови педагогічні підходи |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering University |
Citation: | Popova O. V. Synergism of The Methodological Basis for Training Would-Be Orientalists / O. V. Popova // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin: Harbin Engineering University, 2024. – Issue 10. - Р. 177-193. |
Abstract: | The article deals with the issues related to the improvement of the methodological basis for training would-be orientalists. Some key components of the designated methodological basis under modern conditions in Ukraine have been specified (pedagogical approaches, principles and conditions). The author outlines the interaction mechanism of factors influencing vectors of tactical and strategic profession-oriented training orientation (the rapid development of science, the activation of academic mobility programs, the need for clear regulation and/or clarification of economic and legal relations between partner universities, the strengthening of profession-oriented training of would-be orientalists). У статті розглядаються питання щодо вдосконалення методичної бази підготовки майбутніх сходознавців. Визначено деякі ключові компоненти означеної методичної основи в сучасних умовах в Україні (педагогічні підходи, принципи та умови). Окреслено механізм взаємодії факторів, що впливають на вектори тактичної та стратегічної професійної спрямованості навчання (швидкий розвиток науки, активізація програм академічної мобільності, необхідність чіткого регулювання та/або уточнення економіко-правових відносин між університетами-партнерами). , посилення професійно-орієнтованої підготовки майбутніх сходознавців). |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19586 |
Appears in Collections: | 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Popova Oleksandra.pdf | 3.98 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.