Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19573
Title: | A Correlation Analysis between Chinese College Students’ Rhythm of English Reading Aloud and their Virtual Language Environment |
Other Titles: | Кореляційний аналіз між ритмом читання англійською мовою студентів китайського коледжу та їх віртуальним мовним середовищем |
Authors: | Dong Jingwen |
Keywords: | rhythm second-language learners virtual language environment ритм вивчення англійської мови віртуальне мовне середовище китайська мова learning English Chinese |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering University |
Citation: | Dong Jingwen A Correlation Analysis between Chinese College Students’ Rhythm of English Reading Aloud and their Virtual Language Environment / Dong Jingwen // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin: Harbin Engineering University, 2024. – Issue 10. - Р. 49-57. |
Abstract: | Chinese is a syllable-timed language, while English is claimed to be stress-timed. Thus, there are many different speaking patterns between Chinese and English. This paper aims to analyze the virtual language environment variables that affect college students’ rhythm of English reading aloud. This paper concentrates on the positive correlation factors that affect the reading rhythm of college students and puts forward several aspects that should be focused on in English rhythm training for Chinese college students. Китайська мова – це мова з розподілом складів, тоді як англійська мова, як стверджується, має часовий наголос. Таким чином, між китайською та англійською мовами існує багато різних моделей мовлення. Ця стаття має на меті проаналізувати змінні віртуального мовного середовища, які впливають на ритм читання студентами англійської мови вголос. Ця стаття зосереджена на позитивних кореляційних факторах, які впливають на ритм читання студентів коледжу, і висуває кілька аспектів, на яких слід зосередити увагу під час навчання ритму англійської мови для китайських студентів коледжу. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19573 |
Appears in Collections: | 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dong Jingwen.pdf | 3.86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.