Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19474
Назва: | Ідеал успішної людини в сучасній масовій свідомості |
Автори: | Федорова, І. В. Поплавська, Тетяна Миколаївна Poplavska, Tetiana Mykolaivna |
Ключові слова: | успішна людина масова свідомість ідеал людини модель людини |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Бібліографічний опис: | Федорова І. В. Ідеал успішної людини в сучасній масовій свідомості / І. В. Федорова, Т. М. Поплавська // Методологія та технологія сучасного філософського пізнання. Матеріали VІІ Міжнародної конференції студентів, молодих вчених та науковців (Одеса, 23-24 травня 2024 р.) / оргком. : А. В. Красножон, О. А. Копусь, Г. В. Музиченко, Є. В. Борінштейн. – Одеса : Університет Ушинського, 2024. – С. 92-94. |
Короткий огляд (реферат): | Для кожної культури була характерна своя ідеальна модель людини. Основною функцією такої моделі є центрування людини. Вона задає вектор її розвитку, ідеальну мету культури і межу, переступаючи яку людина позбавляється цінностей і сенсів існування. В архаїчних культурах ця межа проходила між посвяченими і непосвяченими. Культ був смислоутворюючим центром, а в якості ідеала людини виступав провідник між небесним і земним світами. Він брав на себе сполучну функцію і був моделлю синхронізації з навколишнім середовищем і природними циклами. Такий ідеал втілювався в міфах про андрогіни і ритуалах андрогінізації людини. Драматизм поділу людини починає переважати в масовій свідомості в результаті поширення християнства і біблійної легенди про гріхопадіння. У ній людина стає не тільки винною в тому, що відпала від райського ідеалу цілісності, а й усвідомлюючою свою провину. Характерний для Стародавньої Греції ідеал остаточної завершеності перетворився в епоху Середньовіччя в ідеал аскетизму, що передбачає рішучу відмову людини від своєї тілесності, яка пов'язує її з матерією. Розщеплення свідомості на тілесне і духовне посилюється розщепленням на небесне і земне, на Божественне і людське, природне і надприродне. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19474 |
Розташовується у зібраннях: | Методологія та технологія сучасного філософського пізнання (2024) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Fedorovа.pdf | 931.44 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.