Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/18358
Title: | Задачі на екстремум у шкільному курсі математики в умовах дистанційного навчання |
Authors: | Алексанян, Т. С. Калюжний-Вербовецький, Дмитро Семенович |
Keywords: | шкільний курс математики дистанційне навчання задачі на екстремум |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | ІЦО НАПН України |
Citation: | Алексанян Т. С. Задачі на екстремум у шкільному курсі математики в умовах дистанційного навчання / Т. С. Алексанян, Д. С Калюжний-Вербовецький // Адаптивні технології управління навчанням: збірник матеріалів дев’ятої міжнародної конференції. Одеса-Київ, 25–27 жовтня 2023 р. – Київ: ІЦО НАПН України, 2023. С. 23-24. |
Abstract: | Задачі на екстремум викладаються у сучасній шкільній програмі в 10-му класі як одне з найважливіших застосувань диференціального числення. Спочатку викладається теорема Ферма (не слід її плутати з великою теоремою Ферма з теорії чисел), яка встановлює, що диференційована у точці функція має локальний екстремум у цій точці тільки коли її похідна в цій точці дорівнює нулю. Такі точки називаються стаціонарними. Потім встановлюються достатні умови для локального максимуму і локального мінімуму, а саме, зміни знаків похідної з "+" на "-" у точці максимуму, і з "-" на "+" у точці мінімуму за умови неперервності функції у даній точці. Слід зазначити, що навіть існування похідної у цій точці, не кажучи про рівність її нулю взагалі не обов'язково передбачається, тобто необхідна умова для локального екстремуму, що дається у теоремі Ферма, має сенс тільки для функцій, що мають похідну в даній точці. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/18358 |
Appears in Collections: | Адаптивні технології управління навчанням ATL (2023) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Aleksanyan, Kalyuzhnyy-Verbovetsʹkyy.pdf | 2.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.