Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/17926
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gorozhankina, Oksana Yuriivna | - |
dc.contributor.author | Горожанкіна, Оксана Юріївна | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-06T08:13:17Z | - |
dc.date.available | 2023-10-06T08:13:17Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Горожанкіна О. Ю. Кобзарське та бандурне мистецтво як предмет наукового дослідження: історичні та сучасні аспекти. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 28, том 5, 2020 с. 50-57 | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/17926 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена проблемам розвитку кобзарського та бандурного мистецтва в історичному та сучасних аспектах. Автором зазначено, що актуальність дослідження полягає в тому, щосьогодні у складні для історії нашої країни часи важливим у процесі її розбудови є спрямування зусиль всього культурного суспільства на збереження і поширення кращих національних культурних надбань, вивчення українського народного мистецтва, в якому значна роль належить кобзарському та бандурному мистецтву. Вивчення майбутніми вчителями мистецьких дисциплін теоретичних засад кобзарсько-бандурного мистецтва має особливе значення, оскільки є ефективним засобом формування національної свідомості особистості, сприяє вихованню почуття патріотизму, є ефективним шляхом залучення сучасної молоді до вивчення національної історії та культури. У статті проаналізовано етапи становлення бандурного мистецтва і виконавства, які науковцями частіш за все розглядаються у поєднанні із проблемами кобзарського мистецтва; висвітлено наукові підходи до понять «кобзарство» і «бандурництво», що є унікальними феноменами української культури і важливою складовою частиною процесу формування духовної культури сучасної молоді. Зазначено, що «кобзарство» розглядається вченими як окреме явище української культури, в якому втілено духовно-філософські, мистецькі та практичні надбання народних парарелігійних співців – кобзарів, лірників і стихівничих, а зміст поняття «бандурництво» визначається як унікальне явище культури України, що передбачає гру на бандурі з характерними для цього ознаками. Встановлено, що бандурництво з історичного погляду можна розглядати не тільки як мистецтво співогри, а як феномен, за яким виконавець мав відповідати духовним, моральним і світоглядним вимогам, що накладало певні стереотипи на сприйняття бандурного мистецтва. Автором проаналізовано сучасні наукові дослідження проблем кобзарського та бандурного мистецтва, що дає змогу дійти висновку: інтерес до вивчення кобзарського табандурного мистецтва та виконавства протягом тривалого часу не вгасає, а навпаки, привертає увагу дедалі більшої кількості науковців, оскільки кобзарське та бандурне мистецтво є невід’ємною частиною української національної культури, підґрунтям моральності українців та однією з форм суспільного мислення. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.subject | кобзарське мистецтво | uk |
dc.subject | бандурне мистецтво | uk |
dc.subject | виконавство | uk |
dc.subject | українська музична культура | uk |
dc.subject | наукові дослідження | uk |
dc.title | Кобзарське та бандурне мистецтво як предмет наукового дослідження: історичні та сучасні аспекти | uk |
dc.type | Article | uk |
dcterms.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | - |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра музично – інструментальної підготовки |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Gorozhankina.pdf | 349.85 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.