Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17814
Title: Cross-cultural approach to the speech training of masters of pre-school education in the multicultural space of Ukraine
Authors: Bohush, Alla Mykhailivna
Богуш, Алла Михайлівна
Keywords: multicultural space
multicultural education
multilingual environment
ethnos
ethnic population groups
speech training
cross-cultural competence.
cross-cultural approach
masters
полікультурний простір
полікультурна освіта
багатомовне середовище
етнос
етнічні групи населення
кроскультурний підхід
мовленнєва підготовка
кроскультурна компетентність
магістри
Issue Date: 2023
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering University
Citation: Bohush A. М. Cross-cultural approach to the speech training of masters of pre-school education in the multicultural space of Ukraine / А. М. Bohush // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2023. – Issue 9. – Р. 68-76.
Abstract: The article presents a cross-cultural approach to the speech training of masters of pre-school education in the multicultural space of Ukraine; the concepts "multicultural space of Ukraine", "multicultural education", "multicultural broadcasting environment" are defined; the principles of multicultural education are characterised. A cross-cultural approach is the starting point in the speech training of masters of pre-school education in working in a multilingual and multicultural environment was; it involves mutual penetration and intersection of cultures, a positive attitude to the language of other ethnic groups in the multicultural space of Ukraine, their culture, customs and traditions. It has been proved that the development of cross-cultural competence is the result of the cross-cultural approach to speech training of masters of preschool education. У статті представлено кроскультурний підхід до мовленнєвої підготовки магістрів дошкільної освіти в полікультурному просторі України; визначено поняття «полікультурний простір України», «полікультурна освіта», «полікультурне мовне середовище»; охарактеризовано принципи полікультурної освіти. Початковим у мовленнєвій підготовці магістрів дошкільної освіти до роботи в багатомовному та полікультурному середовищі став кроскультурний підхід. Доведено, що розвиток кроскультурної компетентності є результатом кроскультурного підходу до мовленнєвої підготовки магістрів дошкільної освіти.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17814
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bohush Alla Mykhailivna.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.