Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17814
Title: | Cross-cultural approach to the speech training of masters of pre-school education in the multicultural space of Ukraine |
Authors: | Bohush, Alla Mykhailivna Богуш, Алла Михайлівна |
Keywords: | multicultural space multicultural education multilingual environment ethnos ethnic population groups speech training cross-cultural competence. cross-cultural approach masters полікультурний простір полікультурна освіта багатомовне середовище етнос етнічні групи населення кроскультурний підхід мовленнєва підготовка кроскультурна компетентність магістри |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering University |
Citation: | Bohush A. М. Cross-cultural approach to the speech training of masters of pre-school education in the multicultural space of Ukraine / А. М. Bohush // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2023. – Issue 9. – Р. 68-76. |
Abstract: | The article presents a cross-cultural approach to the speech training of masters of pre-school education in the multicultural space of Ukraine; the concepts "multicultural space of Ukraine", "multicultural education", "multicultural broadcasting environment" are defined; the principles of multicultural education are characterised. A cross-cultural approach is the starting point in the speech training of masters of pre-school education in working in a multilingual and multicultural environment was; it involves mutual penetration and intersection of cultures, a positive attitude to the language of other ethnic groups in the multicultural space of Ukraine, their culture, customs and traditions. It has been proved that the development of cross-cultural competence is the result of the cross-cultural approach to speech training of masters of preschool education. У статті представлено кроскультурний підхід до мовленнєвої підготовки магістрів дошкільної освіти в полікультурному просторі України; визначено поняття «полікультурний простір України», «полікультурна освіта», «полікультурне мовне середовище»; охарактеризовано принципи полікультурної освіти. Початковим у мовленнєвій підготовці магістрів дошкільної освіти до роботи в багатомовному та полікультурному середовищі став кроскультурний підхід. Доведено, що розвиток кроскультурної компетентності є результатом кроскультурного підходу до мовленнєвої підготовки магістрів дошкільної освіти. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17814 |
Appears in Collections: | 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bohush Alla Mykhailivna.pdf | 1.52 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.