Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17813
Title: Multicultural competence as a component of the professional competence of pre-service pre-school educators
Other Titles: Полікультурна компетентність як складова професійної компетентності дошкільного закладу вихователі
Authors: Березовська, Людмила Іванівна
Berezovska, Liudmyla Ivanivna
Keywords: competence
professional competence
multicultural competence
professional training targeted to pre-service educators
компетентність
професійна компетентність
полікультурна компетентність
орієнтована на дошкільних педагогів
професійна підготовка
Issue Date: 2023
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering University
Citation: Berezovska L. I. Multicultural competence as a component of the professional competence of pre-service pre-school educators / L. I. Berezovska // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2023. – Issue 9. – Р. 57-68.
Abstract: The article presents a theoretical analysis of the problem related to the development of pre-service pre-school educators’ multicultural competence; the approaches of scientists to the definition of the phenomenon "multicultural competence" have been summarized; the essence of multicultural competence as a theoretical and practical readiness to carry out of pre-service educators’ professional activities under conditions of a multicultural society has been revealed; a survey of applicants for the specialty 012 Pre-school education was conducted to determine the state of multicultural competence formation; some ways of further scientific research in the context of multicultural education have been defined. У статті представлено теоретичний аналіз проблеми розвитку полікультурної компетентності дошкільних вихователів; узагальнено підходи науковців до визначення феномену «полікультурна компетентність»; розкрито сутність полікультурної компетентності як теоретичної та практичної готовності до здійснення професійної діяльності вихователів в умовах полікультурного суспільства; проведено анкетування здобувачів спеціальності 012 «Дошкільна освіта» для визначення стану сформованості полікультурної компетентності; визначено шляхи подальших наукових досліджень у контексті полікультурної освіти.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17813
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liudmyla Berezovska.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.