Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/17680
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Княжева, Ірина Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Knyazheva, Iryna Anatoliyivna | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-10T09:55:34Z | - |
dc.date.available | 2023-08-10T09:55:34Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Kniazheva I. Cultural dimension of professional training of future teachers / Iryna Kniazheva // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2022. – № 4. – С. 6-10. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/17680 | - |
dc.description.abstract | Реалізація культурологічного виміру професійної підготовки майбутніх учителів значною мірою сприятиме не лише тактичному завданню щодо підвищення якості вітчизняної вищої освіти, а й стратегічній меті нашої держави що її євроінтеграції, зокрема і в освітній галузі. Метою статті є визначення перспективних шляхів реалізації в умовах вітчизняних закладів вищої освіти культурологічного виміру сучасної педагогічної освіти. Застосування такого теоретичного методу наукового дослідження, як аналіз наукових джерел щодо культурологічного виміру сучасної педагогічної освіти, дало змогу довести взаємозв’язок і взаємозалежність освіти та культури. У статті за допомогою синтезу, узагальнення, пояснення здійснено уточнення сутності феномену «культура», який розглянуто з позицій аксіологічного, діяльнісного, особистісного, інформаційно-семіотичного і системного підходів. Доведено перспективність застосування системних визначень досліджуваного феномену як сукупності суспільних досягнень, надприродних, створених людьми порядків і об’єктів, що демаркують людину та природу; як специфічної системи цінностей, норм, смислів, які сконструйовані людьми з метою фіксації і трансляції соціально значущої інформації, досвіду, технологій, характерних для певного рівня розвитку суспільства або його частини. Розкрито сутність і перспективи впровадження в практику вищої педагогічної освіти культурологічного підходу, що забезпечує можливість аналізу педагогічних феноменів і процесів через призму культурологічних понять, переосмислення методологічних засад професійного становлення та розвитку майбутніх учителів із позиції культури через і завдяки її освоєнню, привласненню і збагаченню. The implementation of the cultural dimension of the professional training of future teachers will greatly contribute not only to the tactical task of improving the quality of domestic higher education, but also to the strategic goals of our country and its European integration, particularly in the field of education. The purpose of the article is to determine promising ways of implementing the cultural dimension of modern pedagogical education in the conditions of domestic institutions of higher education. The application of such a theoretical method of scientific research as the analysis of scientific sources regarding the cultural dimension of modern pedagogical education made it possible to prove the relationship and interdependence of education and culture. In the article, the essence of the «culture» phenomenon, which is considered from the positions of axiological, activity, personal, information-semiotic and systemic approaches, is carried out with the help of synthesis, generalization, explanation and clarification. The perspective of applying systemic definitions of the studied phenomenon as a set of social achievements, supernatural, man-made orders and objects demarcating man and nature has been proven; as a specific system of values, norms, meanings, which are constructed by people for the purpose of recording and broadcasting socially significant information, experience, technologies, characteristic of a certain level of development of society or its part. The essence and prospects of introducing a cultural approach into the practice of higher pedagogical education are revealed, which provides the possibility of analyzing pedagogical phenomena and processes through the prism of cultural concepts, rethinking the methodological foundations of professional formation and development of future teachers from the standpoint of culture through and thanks to its mastery, appropriation and enrichment. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | культура | uk |
dc.subject | системний підхід | uk |
dc.subject | освіта | uk |
dc.subject | культурологічний підхід | uk |
dc.subject | майбутні вчителі | uk |
dc.subject | вища педагогічна освіта | uk |
dc.subject | професійна підготовка | uk |
dc.subject | методологічні засади професійного становлення | uk |
dc.subject | система цінностей | uk |
dc.subject | culture | uk |
dc.subject | education | uk |
dc.subject | cultural approach | uk |
dc.subject | future teachers | uk |
dc.subject | higher pedagogical education | uk |
dc.subject | methodological principles of professional formation professional training | uk |
dc.subject | value system | uk |
dc.subject | systemic approach | uk |
dc.title | Cultural dimension of professional training of future teachers | uk |
dc.title.alternative | Культурологічний вимір професійної підготовки майбутніх учителів | uk |
dc.type | Article | uk |
Розташовується у зібраннях: | 2022 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Kniazheva.pdf | 331.28 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.