Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17455
Title: English voice and its prosodic characteristics in teaching oral interpretation
Other Titles: Англійський голос і його просодичні характеристики в навчанні усного перекладу
Authors: Єременко, Тетяна Євстафіївна
Yeremenko, Tetyana Yevstafiyivn
Лук'янченко, Ірина Олегівна
Lukyanchenko, Iryna Olegivna
Демчук, Ангеліна Іванівна
Demchuk, Anhelina Ivanivna
Keywords: English voice
verbalised prosodic characteristics
teaching algorithm
mechanism
oral interpretation
pre-service English language and literature teachers
англійський голос
philological reading
вербалізовані просодичні характеристики
алгоритм навчання
механізм
усний переклад
вчителі англійської мови та літератури з достроковим навчанням
філологічний читання
Issue Date: 2022
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Yeremenko Т. Y. English voice and its prosodic characteristics in teaching oral interpretation / Т. Y. Yeremenko, І. О. Lukyanchenko, А. І. Demchuk // Advanced Education. - 2020. - V. 16. - Р. 58-68.
Abstract: The research concerns the problem of mastering English voice production skills in oral interpretation of the authentic belles-lettres texts. The purpose of the paper is to present the teaching algorithm of training future English language and literature teachers’ skills in decoding and orally interpreting verbalised English voice prosodic characteristics. The authors argue the necessity of training future English teachers in mastering their voices on the basis of the mechanism of English voice perception in order to make them sound English. The research represents the results of experimental teaching English voice production skills to the 4 th year BA students at South-Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky. The participants were 60 students – future English language and literature teachers – who agreed to take part in the research. Data analysis tools comprise pedagogical observation, questionnaires, testing for skills level assessment, expert assessment of testing results, statistical and mathematical processing of obtained data. The experimental teaching included three stages: diagnostic (entry testing), empirical training (teaching algorithm implementation) and checkout (final testing). The obtained results prove that the suggested four-stepped teaching algorithm in “Oral interpretation of the text” successfully starts in students the mechanism of the English voice perception, develops their ability to decode verbalised English voice prosodic characteristics and their functions in the process of philological reading, and forms future English language and literature teachers’ specific skills in English voice modulation in oral interpretation. ослідження присвячено проблемі оволодіння навичками постановки голосу англійською мовою в усній інтерпретації автентичних текстів художньої літератури. Метою роботи є представлення навчального алгоритму формування у майбутніх учителів англійської мови та літератури навичок декодування та усної інтерпретації вербалізованих просодичних характеристик голосу англійської мови. Автори обґрунтовують необхідність навчання майбутніх учителів англійської мови володінню своїм голосом на основі механізму сприйняття англійського голосу з метою його звучання англійською мовою. Дослідження представляє результати експериментального навчання студентів 4 курсу бакалаврату Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського навичкам озвучування англійською мовою. Учасниками дослідження стали 60 студентів – майбутніх учителів англійської мови та літератури, які погодилися взяти участь у дослідженні. Засоби аналізу даних включають педагогічне спостереження, анкетування, тестування для оцінки рівня кваліфікації, експертну оцінку результатів тестування, статистичну та математичну обробку отриманих даних.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17455
Appears in Collections:Кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ENGLISH VOICE.pdf777.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.