Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17453
Title: Development of prospective efl teachers’ questioning skills in classroom discourse: interdisciplinary approach
Other Titles: Розвиток у майбутніх учителів навичок опитування в класному дискурсі: міждисциплінарний підхід
Authors: Єременко, Тетяна Євстафіївна
Yeremenko, Tetyana Yevstafiyivna
Лук'янченко, Ірина Олегівна
Lukyanchenko, Iryna Olegivna
Demchuk, Ангеліна Іванівна
Demchuk, Anhelina Ivanivna
Keywords: questioning skills
teaching strategy
English language classroom discourse
pre-service teachers
interdisciplinary approach
teaching scheme
навички опитування
дискурс у класі англійської мови
міждисциплінарний підхід
стратегія навчання
вчителі допризовної підготовки
схема навчання
Issue Date: 2022
Publisher: факультет лінгвістики КПІ ім. Ігоря Сікорського
Citation: Єременко Т. Є. Development of prospective efl teachers’ questioning skills in classroom discourse: interdisciplinary approach / T. Y. Yeremenko, І. О. Lukyanchenko, А. І. Demchuk // Advanced Education. - 2022. - №21. - С. 22-39.
Abstract: The research is devoted to the problem of mastering pre-service EFL teachers’ specific proficiency in using questions as an effective tool in the EL classroom discourse and university discourse. The purpose of the paper is to submit the teaching scheme of training pre-service EFL teachers’ questioning skills, encouraging them to work out their own teaching strategies in the future professional activity. The authors substantiate the possibility of improving MA students and pre-service EFL teachers’, questioning skills via suggested teaching scheme actualising interdisciplinary connections between the practical course (“English Communication in Academic Discourse”) and theoretical-practical course (“Theory and Practice of Speech Communication”) and students’ teaching practice that are majors of the Master’s degree curriculum. The emphasis is laid on the content level – EL classroom discourse acquisition. The experiment was conducted involving 90 MA students, pre-service EFL teachers, of South-Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky to clarify the efficiency of the suggested teaching scheme. Дослідження присвячене проблемі оволодіння вчителями початкової англійської мови специфічними навичками використання запитань як ефективного інструменту в дискурсі EL в класі та університеті. Метою роботи є подання навчальної схеми формування у вчителів початкової англійської мови навичок опитування, заохочення їх до розробки власних педагогічних стратегій у майбутній професійній діяльності. Автори обґрунтовують можливістьудосконалення навичок опитування студентів магістратури та викладачів англійської мови на початковому етапісхема навчання, що актуалізує міжпредметні зв'язки між практичним курсом(«Англійська комунікація в академічному дискурсі») та теоретико-практичний курс («Теорія і практика мовленнєвої комунікації») та педагогічна практика студентів за напрямами підготовки магістра. Акцент робиться на рівні змісту – засвоєння дискурсу в класі EL. Для з’ясування ефективності запропонованої схеми навчання було проведено експеримент за участю 90 студентів магістратури, викладачів англійської мови Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17453
Appears in Collections:Кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття_Questions_2.pdf530.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.