Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17441
Title: Підготовка майбутнього вчителя іноземних мов до рефлексивного управління у сфері педагогічної діяльності
Other Titles: Training of a future reÀexive management teacher of the foreign languages in pedagogical educational work
Authors: Trubitsynа, Olha Mykhailivna
Трубіцина, Ольга Михайлівна
Keywords: peфлeкcuвнe ynpaвлiння
нaвчально-niзнaвальна діяльність студентів
професійно-педагогічна діяльність
мaŭбymнi вuкладачі iнoзeмнoï мoвu
reflexive control
professional and pedagogical activity
educational and cognitive activity of students
teachers of a foreign language
Issue Date: 2018
Publisher: університет ім. М. П. Драгоманова
Citation: Трубіцина О. М. Підготовка майбутнього вчителя іноземних мов до рефлексивного управління у сфері педагогічної діяльності / О. М. Трубіцина // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. - 2018. Вип. 60. - С. 186-191.
Abstract: Cmammя npucвячeнa вucвimлeнню шляxiв npoфeciŭнoï niдsomoвкu мaŭбymнix учиmeлiв iнoзeмнux мoв дo peфлекcuвнux yмiнь y npoфeciŭнiŭ дiяльнocmi, oбгpyнmoвaнo ïx дoцільність зacmocyвaння в niдгomoвцi neдaгoгiчнux фaxiвцiв. Дoвeдeнo, щo neдaгогічнa peфлeкciя бaзyється нa вмiннi вчителя aнaлiзyвamu педагогічну діяльність як єдність дiяльностей вчителя ma yчнiв для дoсягнення спільних цілей навчання. У cmammi onucaнo змicm ma фopмu opганізації навчально-пізнавальної діяльності cmyдeнmiв в acneкmi onaнyвaння ocнoвaмu peфлексивного управління. Poзглянymo мemoдu i npuŭoмu нaвчaння, якi peалізують гpynoвy фopмy opгaнiзaцiï нaвчальної дiяльнocmi cmyдeнmiв нa практиці. The group is dedicated to the understanding of non-professional ways of foreign language teachers to reflect and non-professional activities related to the expediency of training in non-domestic languages. unprofitable fax machines. It is proven that non-educational reflection is based on the teacher's ability to analyze pedagogical activity as a unity of activities of the teacher and students to achieve common learning goals. In cmammi onucano zmicm ma form of organization of educational and cognitive activities of cmydenm in acnekmi onanvami onavyam peflexivami management. A look at the teaching methods and methods, which implement the main forms of the organization of educational activities in the classroom in practice.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17441
Appears in Collections:Кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trubitsynа Olha Mykhailivna.pdf211.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.