Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1661
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Деснова, Ірина Сергіївна | - |
dc.contributor.author | Desnova, Iryna Sergiyivna | - |
dc.date.accessioned | 2019-02-25T08:45:02Z | - |
dc.date.available | 2019-02-25T08:45:02Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | Деснова, І. С. Формування педагогічної культури батьків дітей раннього віку в умовах дошкільного навчального закладу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Ірина Сергіївна Деснова; наук. кер. Н. В. Горбунова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2011. – 20 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1661 | - |
dc.description.abstract | Дисертація присвячена дослідженню педагогічної культури сім’ї як осередку первинного виховання дітей раннього віку. Розкрито сутність феномену «педагогічна культура батьків дітей раннього віку», визначено його структуру, що складається з комунікативного, пізнавального і рефлексивного компонентів. Обґрунтовано педагогічні умови її формування в дошкільному навчальному закладі: підготовка вихователів груп раннього віку до формування педагогічної культури батьків; навчання батьків особливостям педагогічно ефективного виховання й розвитку дітей раннього віку; створення системи взаємодії батьків і вихователів щодо виховання й розвитку дітей раннього віку в умовах сім’ї та ДНЗ. Досліджено стан роботи дошкільних навчальних закладів з формування педагогічної культури батьків дітей раннього віку. воспитания детей раннего возраста. The research focuses on the problem of family pedagogical culture as the first step of junior preschool-age children education. The contents of the pheno-menon “pedagogical culture of preschool-age children’s parents” has been de-fined. The structure of this phenomenon which comprises three components: communicative, cognitive and reflexive has been revealed. The pedagogical conditions of developing pedagogical culture of preschool-age children’s parents (training of the junior groups educators to the parents’ pedagogical culture development and further direction of their self-education, teaching the peculiarities of pedagogical junior preschool-age children education and development to parents, formation of the teacher-parent cooperation as to the preschool-age children education and development in the family and in the preschool institution) have been theoretically grounded and practically elabo-rated. The state of the preschool institutions’ work on developing pedagogical culture of preschool-age children’s parents has been analysed. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | педагогічна культура батьків дітей раннього віку | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | дошкільний навчальний заклад | uk |
dc.subject | модель формування педагогічної культури батьків | uk |
dc.subject | pedagogical culture of junior preschool-age children’s parents | uk |
dc.subject | pedagogical conditions | uk |
dc.subject | preschool institution | uk |
dc.subject | model of developing parents’ pedagogical culture | uk |
dc.title | Формування педагогічної культури батьків дітей раннього віку в умовах дошкільного навчального закладу | uk |
dc.title.alternative | Developing pedagogical culture of junior preschool-age children’s parents in preschool institution | uk |
dc.type | Thesis | uk |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Desnova.pdf | 218.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.