Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1630
Title: | Методика навчання студентів немовних спеціальностей стандартів повсякденної комунікативної поведінки американців |
Other Titles: | Methodology of Teaching Non-Linguistic Students Lifestyle Daily Communicative Behavioral Patterns of the Americans |
Authors: | Демиденко, Ольга Павлівна Demydenko, Olga Pavlivna |
Keywords: | соціокультурна компетенція студенти немовних спеціальностей стереотипи стандарти повсякденної комунікативної поведінки міжкультурна комунікація культурний шок sociocultural competence non-linguistic students stereotypes daily lifestyle communicative behavioral patterns intercultural competence culture shock |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» |
Citation: | Демиденко, О. П. Методика навчання студентів немовних спеціальностей стандартів повсякденної комунікативної поведінки американців : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ольга Павлівна Демиденко; наук. кер. О. Б. Тарнопольський; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т", Ф-т лінгвістики. – Київ, 2012. – 349 с. |
Abstract: | Дисертацію присвячено теоретичному обґрунтуванню і практичній розробці методики навчання студентів немовних спеціальностей стандартів повсякденної комунікативної поведінки американців. У роботі схарактеризовано сутність стандартів повсякденної комунікативної поведінки у контексті міжкультурної комунікації, визначено поняття «стандарти комунікативної поведінки», розмежовано поняття стандартів «повсякденної» і «ділової» комунікативної поведінки та встановлено послідовність їх вивчення на заняттях з англійської мови в немовному ВНЗ. The thesis deals with teaching lifestyle communicative behavioral patterns in the course of General English to students of non-linguistic specialties at higher educational institutions. The essence and role of the communicative behavioral patterns in intercultural communication have been characterized. The notion of lifestyle communicative behavioral patterns has been defined. The notions of daily and business lifestyle communicative behavioral patterns have been differentiated and the sequence of their studying at English classes at higher educational institutions has been established. The notion of culture shock has been specified. The aim, the principles (of integrated teaching of lifestyle communicative behavioral patterns, of authenticity, of overcoming intercultural barriers, of interactivity) and the content of teaching non-linguistic students daily lifestyle communicative behavioral patterns of the Americans have been specified. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1630 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Methodology of Teaching .pdf | 4.22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.