Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/16169
Title: | The technical skill of a dancer is the highest form of his performance potential |
Other Titles: | Технічна майстерність танцюриста є вищою формою його виконавського потенціалу |
Authors: | Oleksandra Vasylieva |
Keywords: | technical skill performance potential artistic expression improvisation технічна майстерність. виконавський потенціал художня виразність імпровізація |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Oleksandra Vasylieva The technical skill of a dancer is the highest form of his performance potential / Oleksandra Vasylieva // Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства: матеріали і тези VІІI Міжнародної конференції молодих учених та студентів (Одеса 14-15 жовтня 2022 р.). – Т.1. – Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2022. – С. 79-82. |
Abstract: | The research is devoted to the problems of artistic and pedagogical design as one of the highest forms of his performance potential. The technical skill of a dancer considered as a method of creative practical activity of applicants for higher education. The specifics of the development of technical skill of a dancer in applicants for primary art education are determined. Дослідження присвячено проблемам художньо-педагогічного проектування як однієї з вищих форм реалізації його виконавського потенціалу. Технічна майстерність танцюриста розглядається як спосіб творчої практичної діяльності здобувачів вищої освіти. Визначено специфіку розвитку технічної майстерності танцюриста у здобувачів початкової мистецької освіти. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/16169 |
Appears in Collections: | Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства (2022) Т. 1. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Oleksandra Vasylieva 2022.pdf | 2.32 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.