Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15717
Title: | 孔子儒家的学习精神 (以“论语”为列 |
Other Titles: | Пізнавальні аспекти конфуціанського світогляду (на матеріалі «Лунь Юй») |
Authors: | Стоянова, Юлія |
Keywords: | 学而时习之 孔子 儒家 学习精神 论语 конфуціанство дух навчання «Лунь Юй» аналекти Конфуція Конфуцій |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Астропринт |
Citation: | 尤莉娅•斯达娅诺娃Stoianova Y. 孔子儒家的学习精神 (以“论语”为列) / 尤莉娅•斯达娅诺娃 Yuliia Stoianova // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : Лінгвістичні науки : зб. наук. праць. – Одеса : Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2022. – № 34. – С. 74-86. |
Abstract: | 从文学的角度分析《,论语》是一部重要的散文集。《论语》思想 丰富多彩,其中也谈到了贫富方面。《论语·子罕》记载:“子罕言 利,与命与仁。”在孔子的整个思想核心是仁。孔子重义而轻利,反对 单纯追求富贵。以孔子为代表的儒家也讲究物质的匮乏与生活的穷富, 但是更重视精神修养的提高,对穷富有着正确的态度。君子生财取之有 道,孔子反对的是攫取不义之财富。今天,深入研究孔子的思想理论, 挖掘孔子“贫富观”的深刻内涵,仍然具有重要的现代价值。以孔子为 代表的儒家学说(特别是教育思想),是中华民族传统文化的核心内容, 是支持中华民族长期延续发展的精神支柱,它对我们整个中华民族心理 素质、文化素养与民族性格的形成起过极为重大的作用。正如郭齐家教 授所指出的:儒家教育是中国古代教育的主流,最能体现中国古典文化 教育的基本特色,是中国也是世界教育史上珍贵的财富。但是儒家教育 思想有其历史发展过程,在不同历史阶段其内容及表现形式并不完全相 同,因此要真正做到取其精华,古为今用,首先要对儒家教育思想作历 史的分析。众所周知,从孔子删订六经和创立私学开始,一直到《论 语》、《孟子》、《学记》、《大学》及《中庸》成书,形成一套完整 的以孔子为代表的儒家学说,这是奠定儒家学说理论基础的创立时期。У статі аналізується трактат Конфуція «Лунь Юй», що з погляду літератури є найважливішим внеском у розвиток освіти не тільки КНР, а також і усього світу. Конфуціанство (особливо просвітницькі ідеї) є основним підґрунтям традиційної культури китайської нації та духовною опорою, що підтримує довгостроковий розвиток китайської нації. Конфуціанство відіграє незамінну роль в китайській політиці та суспільстві вже понад дві тисячі років. У тривалому процесі розвитку традиційного конфуціанства найбільш фундаментальною причиною, через яку його можна відрізнити від даосизму, моїзму, інь-ян, а також буддизму, західного християнства, ісламу тощо, є особлива увага до морального виховання людей. Конфуціанська освіта є основним напрямом стародавньої китайської освіти, вона найкраще відображає основні характеристики китайської класичної культурної освіти і є безцінним багатством в історії освіти Китаю та в усьому світі. Проте конфуціанська педагогічна думка має свій історичний процес розвитку, а її зміст і форма висловлювання неоднакові на різних історичних етапах, тому, щоб справді осягнути суть і використати минуле для сьогодення, ми повинні спочатку зробити історичний аналіз конфуціанської педагогічної думки. Матеріалом дослідження слугували класичні твори Конфуція, «Менцзи», «Записи навчання», «Велике вчення» та повний набір представлених конфуціанських доктрин. Аналізується період заснування конфуціанської думки, час, коли були закладені теоретичні основи конфуціанства. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15717 |
Appears in Collections: | 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Stoianova.pdf | 419.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.