Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15424
Title: | The speech act of chinese request |
Other Titles: | Мовленнєвий акт китайського запиту |
Authors: | Wang Qiuhong |
Keywords: | the speech act of Chinese request китайський запит мовленнєвий акт |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University |
Citation: | Wang Qiuhong The speech act of chinese request / Wang Qiuhong // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University, 2022. – Issue 8. – Р. 249-267. |
Abstract: | In the process of teaching Chinese as a second language, sometimes, the errors made by learners have little to do with the language structure, but they cannot achieve the ideal communicative effect, which reflects the lack of pragmatic ability of Chinese learners. To improve learners' Chinese pragmatic ability, special pragmatic teaching is needed. The speech act of Chinese request is an important topic in the field of pragmatic research. It is a common and sensitive social behaviour. The functional teaching of speech acts such as "request" not only helps students understand Chinese culture but it also makes their language acquisition no longer limited to a single use of grammatical structures and vocabulary. Therefore, studying the acquisition process of the speech act of Chinese request is beneficial to understand the learners' acquisition of Chinese pragmatic knowledge, as well as to carry out pragmatic teaching of request speech acts in a more targeted manner. Традиційно під поняттям мовленнєвого акту розуміється цілеспрямована мовленнєва дія, що здійснюється згідно з принципами і правилами мовленнєвої поведінки, прийнятими в даному суспільстві. Мовленнєвий акт китайського запиту є важливою темою в галузі прагматичного дослідження. Функціональне навчання мовленнєвих дій, таких як «запит», не тільки допомагає учням зрозуміти китайську мову, але це також допомагає зрозуміти граматичну структуру та словниковий запас. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15424 |
Appears in Collections: | 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Wang Qiuhong.pdf | 7.03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.