Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/15274
Title: | The development and use of mobile app AR Physics in physics teaching at the university |
Other Titles: | Розробка та використання мобільного додатку AR Physics в викладання фізики в університеті |
Authors: | Kiv, Arnold Bilous, Vladyslav Bodnenko, Dmytro Horbatovsky, Dmytro Lytvyn, Oksana Proshkin, Volodymyr Ків, Арнольд |
Keywords: | complementary reality mobile addition physics educational process physics and mathematics education комплементарна реальність мобільне доповнення фізика навчальний процес фізико-математична освіта |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Kryvyi Rih, Ukraine |
Citation: | Arnold E. Kiv The development and use of mobile app AR Physics in physics teaching at the university / Arnold E. Kiv , Vladyslav V. Bilous, Dmytro M. Bodnenko, Dmytro V. Horbatovskyi, Oksana S. Lytvyn and Volodymyr V. Proshkin // 4th International Workshop on Augmented Reality in Education. - May 11, 2021. - Kryvyi Rih, Ukraine. - Р. 197-212. |
Abstract: | This paper outlines the importance of using Augmented Reality (AR) in physics education at the university as a valuable tool for visualization and increasing the attention and motivation of students to study, solving educational problems related to future professional activities, improving the interaction of teachers and students. Provided an analysis of the types of AR technology and software for developing AR apps. The sequences of actions for developing the mobile application AR Physics in the study of topics: “Direct electronic current”, “Fundamentals of the theory of electronic circuits”. The software tools for mobile application development (Android Studio, SDK, NDK, Google Sceneform, 3Ds MAX, Core Animation, Asset Media Recorder, Ashampoo Music Studio, Google Translate Plugin) are described. The bank of 3D models of elements of electrical circuits (sources of current, consumers, measuring devices, conductors) is created. Because of the students’ and teachers’ surveys, the advantages and disadvantages of using AR in the teaching process are discussed. Mann-Whitney U-test proved the effectiveness of the use of AR for laboratory works in physics by students majoring in “Mathematics”, “Computer Science”, and “Cybersecurity. У цьому документі описано важливість використання доповненої реальності (AR) у навчанні фізики в університеті як цінний інструмент візуалізації та підвищення уваги та мотивації студентів до навчання, вирішення навчальних завдань, пов'язаних з майбутньою професійною діяльністю, вдосконалення взаємодії викладачів та студентів. Проведено аналіз типів AR-технологій та програмного забезпечення для розробки Програми AR. Послідовність дій для розробки мобільного додатку у вивченні теми: “Постійний електронний струм”, “Основи теорії електронних тіл”. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/15274 |
Appears in Collections: | Кафедра інноваційних технологій та методики навчання природничих дисциплін |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
The development and use.pdf | 598.39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.