Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/149
Title: | Формування творчого потенціалу майбутніх учителів технологій у процесі фахової підготовки |
Other Titles: | Formation of the creative potential of future technological teachers at the process of their special training |
Authors: | Яренчук, Людмила Георгіївна Yarenchuk, Lyudmyla Georgiivna |
Keywords: | творчий потенціал майбутні вчителі технологій фахова підготовка педагогічні умови creative potential future technological teachers special training pedagogical conditions |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Ізмаїльський державний гуманітарний університет |
Citation: | Яренчук Л. Г. Формування творчого потенціалу майбутніх учителів технологій у процесі фахової підготовки : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Людмила Георгіївна Яренчук; наук. кер. Н. В. Кічук; Ізмаїл. держ. гуманіт. ун-т. – Ізмаїл, 2011. – 272 с. |
Abstract: | У дослідженні вперше визначено й науково обґрунтовано сутність феномена «творчий потенціал майбутнього вчителя технологій», що розуміється як складна інтегративна особистісно-професійна якість, яка сприяє розкриттю прихованих технолого-педагогічних здібностей та професійно важливих властивостей студента і виявляється у фаховій спрямованості на креативну педагогічну діяльність. The thesis is devoted to the problem of formation of the creative potential of future technological teachers; the essence and component structure of the phenomenon “the creative potential of the technological teacher” was disclosed as a complex integrative personally-professional feature of a teacher that promotes disclosing the students’ hidden technologically-pedagogical skills and professionally important features and is displayed in professional orientation to creative pedagogical activity. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/149 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Яренчук Людмила Георгіївна.pdf | 4.73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.