Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14771
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Галіцан, Ольга Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Halitsan, Olha Anatoliivna | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-27T18:30:27Z | - |
dc.date.available | 2022-04-27T18:30:27Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Галіцан О. А. Міжкультурна компетентність учителя сучасної школе / О. А. Галіцан // Інноваційна педагогіка. - 2020. - Вип. 22(1). - С. 106-108. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14771 | - |
dc.description.abstract | Стаття висвітлює міждисциплінарний контекст феномена міжкультурної компетентності сучасного вчителя. На основі аналізу наукових джерел визначено, що в сучасному світі інтеграційна «гіперкультура» увиразнює розмаїття локальних культур, розширюючи межі та збільшуючи обсяг міжкультурної взаємодії на підґрунті оптимального рефлексійного ставлення до полікультурної інтеграції. Крім того, можна зафіксувати переважання інтеграційних мовних тенденцій, у межах яких національні культури залучаються до єдиного концентру комунікації, що виступає певною рушійною силою та орієнтує власних суб’єктів на полілог на рівні світоглядних настанов та імперативів. The article highlights the interdisciplinary context of the contemporary teacher’s intercultural competence phenomenon. It has been determined that the integration “hyperculture” reflects the diversity of local cultures, widening the boundaries and increasing the volume of intercultural interaction on the basis of optimal reflective attitude towards multicultural integration. Based on the analysis of scientific sources, the predominance of integrative linguistic tendencies has been established, in which national cultures are involved in a single communication center, which acts as a driving force and orients its subjects to the polylogist at the level of worldviews and imperatives. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій | uk |
dc.subject | компетентність | uk |
dc.subject | міжкультурна компетентність учителя | uk |
dc.subject | Нова українська школа | uk |
dc.subject | формування | uk |
dc.subject | заклад вищої освіти | uk |
dc.subject | competence | uk |
dc.subject | intercultural competence of teacher | uk |
dc.subject | New Ukrainian school | uk |
dc.subject | institution of higher education | uk |
dc.subject | formation | uk |
dc.title | Міжкультурна компетентність учителя сучасної школе | uk |
dc.title | Intercultural competence of a contemporary school teacher | - |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Кафедра педагогіки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Halitsan Olha Anatoliivna 2020.pdf | 143.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.