Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14079
Title: | Наративний підхід до дослідження ідентичності особистості |
Other Titles: | Narrative approach to the study of identity |
Authors: | Мороз, Аліна Василівна Moroz, Alina Vasylivna |
Keywords: | ідентичність особистості особистісна ідентичність Я-ідентичність соціальна ідентичність наратив життєва історія моделювання реальності мовленнєвий характер свідомості індивідуальний сюжет identity of personality personal identity I-identity social identity narrative vital history patterning of reality speech nature of consciousness individual plot narrative identity |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" |
Citation: | Мороз А. В. Наративний підхід до дослідження ідентичності особистості / . В. Мороз // Наука і освіта. – 2009. – №4. – С. 30-34. |
Abstract: | У статті аналізуються деякі теоретичні підходи, щосклали історію формування проблематики ідентичності. Наводяться основні форми і види ідентичності, структура ідентичності. До розгляду пропонується наративний підхід щодо вивчення ідентичності особистості. Розкриваються основні положення наративної психології і психотерапії, і в цьому контексті наводяться основні принципи трансформації ідентичності особистості. The article analyzes some theoretical approaches making up the history of forming the problem of identity. It describes some basic forms and types of identity and its structure; considers the narrative approach to studying personal identity. The author dwells upon conceptual issues of narrative psychology and psychotherapy, and in this context presents some basic principles of transformation of personal identity. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14079 |
Appears in Collections: | 2009 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
R. A. Moroz 2009.pdf | 99.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.