Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13827
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мардарова, Ірина Костянтинівна | - |
dc.contributor.author | Mardarova, Iryna Kostyantynivna | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-22T12:27:59Z | - |
dc.date.available | 2022-02-22T12:27:59Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.citation | Мардарова І. К. Деякі аспекти проблеми підготовки майбутніх педагогів до організації пізнавальної діяльності дітей / І. К. Мардарова // Наука і освіта. – 2010. – №7. – С. 149-151. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13827 | - |
dc.description.abstract | У статті розглядаються проблеми підготовки майбутніх педагогів до організації пізнавальної діяльності дітей: авторка аналізує і розводить поняття "професійна підготовка" та "готовність до педагогічної діяльності"; визначає особливості готовності педагога до організації пізнавальної діяльності дітей, мотивує складові кожного компоненту. The article deals with the problem of training future pedagogues for organizing children’s cognitive activity. The author analyzes and differentiates notions "professional training" and "readiness for pedagogical activity"; determines features of pedagogue’s readiness for organization of children’s cognitive activity, motivating constituents of each component. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | професійна підготовка | uk |
dc.subject | готовність до педагогічної діяльності | uk |
dc.subject | пізнавальна діяльність дітей | uk |
dc.subject | professional training | uk |
dc.subject | readiness for pedagogical activity | uk |
dc.subject | children’s cognitive activity | uk |
dc.title | Деякі аспекти проблеми підготовки майбутніх педагогів до організації пізнавальної діяльності дітей | uk |
dc.title.alternative | Some aspects of the problem of training future teachers to organize children's cognitive activities | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2010 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.