Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13820
Title: | Особливості взаємозв’язку професійної ідентичності та особистісної зрілості майбутніх учителів |
Other Titles: | Peculiarities of interconnection between professional identity and personal maturityof futureteachers |
Authors: | Кочкурова, О. В. |
Keywords: | професійна ідентичність професійна ідентичність студента особистісна зрілість майбутнього вчителя professional identity students’ professional identity personal maturity of future teacher |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Кочкурова О. В. Особливості взаємозв’язку професійної ідентичності та особистісної зрілості майбутніх учителів / О. В. Кочкурова // Наука і освіта. – 2010. – №7. – С. 126-130. |
Abstract: | Стаття присвячена вивченню особливостей взаємозв’язку професійної ідентичності та особистісної зрілості студентів педвузу. Виявлено, що для сформованої, нав’язаної та невизначеної професійної ідентичності характерними є високий, задовільний та дуже високий рівні особистісної зрілості, а для стану мораторію – незадовільний та задовільний рівні. The article analyzes interconnection between professional identity and personal maturity of students of pedagogical institution of higher education. It establishes that a formed, imposed and uncertain professional identity are characterized by high, satisfactory and very high levels of personal maturity; and the state of moratoriumby satisfactory and unsatisfactory levels. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13820 |
Appears in Collections: | 2010 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
O.V. Kochkurova .pdf | 87.15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.