Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13759
Title: | Коучинг – новітня технологія професійного розвитку науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу |
Other Titles: | Coaching – a newest technology of professional development of scientific pedagogical staff of higher educational establishment |
Authors: | Борова, Т. А. Borova, T. A. |
Keywords: | коучинг професійний розвиток науково-педагогічного працівника, коучингові процедури coaching professional development of scientific pedagogical employee coaching procedures |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Борова Т. А. Коучинг – новітня технологія професійного розвитку науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу / Т. А. Борова // Наука і освіта. – 2010. – №7. – С. 33-37. |
Abstract: | У статті аналізуються сутнісні характеристики коучингу як технології професійного розвитку працівника. Розглядаються спільні та відміні риси коучингу від інших видів роботи з персоналом. Виокремлюються складові щодо здійснення коучингових процедур стосовно викладачів вищих навчальних закладів. Обговорюються результати використання коучингових процедур на кафедрі іноземних мов Харківського національного економічного університету.The article analyzes some essential characteristics of coaching as a technology of professional development of employees. It dissects common and distinctive features of coaching and other types of work with staff. The author ascertains components of realizing coaching procedures affecting the performance of higher schools teachers. The article analyzes results of using coaching procedures at Foreign Languages Department of Kharkiv National University of Economics. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13759 |
Appears in Collections: | 2010 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
T.A. Borova 2010.pdf | 103.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.