Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13147
Title: | Технічні засоби у процесі навчання – сучасний погляд |
Other Titles: | Technical means ofeducation – a modern perspective |
Authors: | Білєр, О. С. |
Keywords: | технічні засоби навчання аудіовізуальні технічні засоби навчання класифікація ТЗН навчальний процес вищий навчальний заклад technical means of education audiovisual technical means of education higher education establishment educational process classification of technical means of education |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Білєр О. С. Технічні засоби у процесі навчання – сучасний погляд / О. С. Білєр // Наука і освіта. – 2010. – №4-5. – С. 140-144. |
Abstract: | У статті розглянуто існуючі види ТЗН, розроблено загальну класифікацію сучасних ТЗН за призначенням, функціями, кількістю студентів, метою заняття, способами впливу на студентів, визначено взаємозв'язок між ознаками ТЗН, обґрунтовано умовний поділ ТЗН за ознаками, бо вони циклічно пов'язані один з одним. Автор аналізує можливості використання аудіовізуальних технічних засобів для підвищення ефективності процесу засвоєння та контролю якості знань. The article describes some types of technical means of education; presents a developed general classification of modern technical means due to the purpose, function, number of students, the aim of the lesson, methods of impact on students. It states correlation between features of technical means of education; substantiates conventional division of technical means due to their indications since they are cyclically connected with each other. The author analyzes possibility of using audiovisual technical means to enhance efficacy of assimilation and quality control of knowledge. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13147 |
Appears in Collections: | 2010 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
O.S. Biler.pdf | 115.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.