Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/12936
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Пономаренко, Віталій Володимирович | - |
dc.date.accessioned | 2021-10-26T11:47:06Z | - |
dc.date.available | 2021-10-26T11:47:06Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Пономаренко В. В. Філософсько-педагогічні погляди М. П. Драгоманова / Віталій Володимирович Пономаренко // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2021. – № 2. – С. 114-120. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/12936 | - |
dc.description.abstract | Сучасні українські реалії вимагають від нас чіткої позиції з низки питань, особливо у сфері освіти, які не можуть бути вирішені без теоретичного їх осмислення, у тому числі і в історико-філософському ключі. Для цього необхідно переосмислити та оволодіти теоретичною спадщиною, яка була розроблена наполегливою працею засновників та теоретиків української ідентичності. Однією з таких постатей є М.П. Драгоманов, який у ХІХ ст. зробив значний вплив на філософські, наукові, політичні, соціальні, історичні та педагогічні погляди українського суспільства. Наша стаття спрямована на поглиблення дослідження ідей видатного українця, а саме зосереджується увага на недостатньо досліджених філософсько-педагогічних поглядах Драгоманова. Проаналізувавши більшість його робіт, виявлено, що його центральною ідеєю була просвіта української нації, у контексті якої він виявився видатним педагогом, теоретиком-філософом та наставником плеяди найвидатніших українських письменників. Перш за все його ставлення до української мови показано в контексті розвитку українських шкіл та наукового прогресу. Драгоманов розрізняє царську Росію та російських прогресистів. Він також висвітлює деякі свої критичні уявлення про релігію в контексті освіти та показує, який вплив Церква його часу мала на розвиток школи на території України. Досліджено вплив М.П. Драгоманова як досвідченого педагога на Л. Українку, І. Франка, М. Павлика в контексті його активного листування, яке свого часу було опубліковане. Підкреслено важливість і актуальність його ідеї для сьогодення. Акцентовано увагу на тому, що його філософські погляди вимагають більш ретельного та поглибленого дослідження і переосмислення, особливо в галузі філософії освіти. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | Драгоманов М. П. | uk |
dc.subject | моральність | uk |
dc.subject | поступ | uk |
dc.subject | просвіта | uk |
dc.subject | освіта | uk |
dc.subject | педагогіка | uk |
dc.subject | націоналізм | uk |
dc.title | Філософсько-педагогічні погляди М. П. Драгоманова | uk |
dc.type | Article | uk |
Розташовується у зібраннях: | 2021 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ponomarenko.pdf | 265.44 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.