Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/12935
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лаврова, Лариса Василівна | - |
dc.contributor.author | Братаніч, Борис Володимирович | - |
dc.date.accessioned | 2021-10-26T11:37:24Z | - |
dc.date.available | 2021-10-26T11:37:24Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Лаврова Л. В. Культура здоров’я як предмет філософського розгляду / Лариса Василівна Лаврова, Борис Володимирович Братаніч // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2021. – № 2. – С. 108-113. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/12935 | - |
dc.description.abstract | Актуальність проблеми. Інтегральною причиною виокремлення культури здоров’я як самостійного напряму філософського дослідження слід уважати глобальні зміни у чинниках здоров’я. Принципи формування культури здоров’я випливають із відповідальності особистості за своє здоров’я та життя та орієнтують її на самостійну діяльність щодо розбудови своїх сутнісних сил і загалом здійснення процесу самоактуалізації. У плані соціально-освітнього простору культури здоров’я найбільш доречно говорити про цілеспрямоване культивування державної та суспільної ідеології здоров’я як інтегруючої основи його функціонування. Мета дослідження полягає у визначенні світоглядно-ціннісної специфіки культури здоров’я у контексті її інтерпретації як предмета філософського дослідження. Методи дослідження. Для визначення міждисциплінарної проблеми світоглядно-ціннісної специфіки культури здоров’я використовувалися компаративістський, системний, структурно-функціональний методи, а також методологічні настанови філософії освіти, філософії здоров’я, філософії культури та постнекласичні новації теорії пізнання. Результати дослідження. Доцільно стверджувати, що культура здоров’я у ціннісному вимірі може бути інтерпретована як сукупність соціально схвалених цінностей, реалізованих через забезпечення необхідних передумов і умов для формування потреби й зацікавленості особистості у забезпеченні власного здоров’я у єдності всіх його видів. Найбільше значення при цьому має формування морально-духовного здоров’я, що відбувається й як процес морального виховання, й як процес формування духовності особистості. Загалом йдеться про процес становлення, розвитку і якісного перетворення морально-духовної свідомості особистості, що здійснюється під впливом усієї сукупності освітньо-соціальних чинників, що соціалізують особистість. Об’єднуючим і стабілізуючим чинником підпорядкування цілеспрямованому впливу стихійних складників має служити здоровий спосіб життя індивіда. Він здатний підтримувати процес формування культури здоров’я суспільства і забезпечувати відповідне наповнення моделі життя конкретної особистості та формування базових здоров’язберігаючих цінностей у сучасному суспільстві. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | філософія культури | uk |
dc.subject | цінності | uk |
dc.subject | філософія здоров’я | uk |
dc.subject | філософія освіти | uk |
dc.subject | культура здоров’я | uk |
dc.subject | здоровий спосіб життя | uk |
dc.title | Культура здоров’я як предмет філософського розгляду | uk |
dc.type | Article | uk |
Розташовується у зібраннях: | 2021 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Lavrova.pdf | 256.83 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.