Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1273
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Картель, Тетяна Миколаївна | - |
dc.contributor.author | Kartel, Tetyana Mykolayivna | - |
dc.date.accessioned | 2019-01-08T12:02:56Z | - |
dc.date.available | 2019-01-08T12:02:56Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Картель, Т. М. Професійне становлення майбутніх інженерів-будівельників у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Тетяна Миколаївна Картель; наук. кер. Р. І. Хмелюк; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009. – 21 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1273 | - |
dc.description.abstract | У дисертації визначено сутність і виокремлено етапи професійного становлення майбутніх інженерів-будівельників у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу. Виявлено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови, які забезпечують ефективність професійного становлення майбутніх інженерів-будівельників. Визначено критерії та показники, схарактеризовано рівні професійного становлення майбутніх інженерів-будівельників у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу. The thesis is devoted to the essence and stages of professional development of the future civil engineers during training and educating process at a higher educational institution. The pedagogic conditions that cause effective influence on professional development of the future civil engineers have been defined and theoretically grounded. The criteria and indices have been revealed; the characteristic of the following levels of professional development of the future civil engineers during training and educating process at a higher educational institution have been described: high, above the average, average, below the average, low. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | професіоналізація | uk |
dc.subject | професійне становлення | uk |
dc.subject | професійне самовизначення | uk |
dc.subject | майбутні інженери-будівельники | uk |
dc.subject | вища інженерно-технічна освіта | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | professionalism | uk |
dc.subject | professional development | uk |
dc.subject | professional self-evaluation | uk |
dc.subject | future civil engineers | uk |
dc.subject | higher engineering-technical education | uk |
dc.subject | pedagogic conditions | uk |
dc.title | Професійне становлення майбутніх інженерів-будівельників у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу | uk |
dc.title.alternative | Professional development of the future civil engineers in training and educating process at a higher educational institution | uk |
dc.type | Thesis | uk |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kartel.pdf | 237.55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.