Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1221
Title: | Підготовка майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів |
Other Titles: | Training of future primary school teachers to pedagogical interaction with parents |
Authors: | Буздуган, Олена Анатоліївна Buzdugan, Olena Anatoliivna |
Keywords: | педагогічна взаємодія підготовка готовність майбутні вчителі початкових класів учні батьки pedagogical interaction training readiness future primary school teachers pupils parents |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Буздуган, О. А. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Олена Анатоліївна Буздуган; наук. кер. Т. Г. Жаровцева; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2013. – 20 с. |
Abstract: | У дисертації вперше науково обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів (забезпечення позитивної мотивації майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів; інтегрування навчальних дисциплін у фаховій підготовці майбутнього вчителя початкових класів до роботи з батьками учнів; використання потенціалу педагогічної практики, навчальної і самостійної роботи студентів у педагогічній взаємодії з батьками учнів). In the dissertation there have been firstly scientifically grounded the pedagogical conditions of training primary school teachers for pedagogical interaction with parents (providing positive motivation of primary school teachers for pedagogical interaction with parents, integration of disciplines in the professional training of future primary school teachers to working with parents, the use of potential pedagogical practice, training and independent work of students in pedagogical interaction with parents), essence and structure (intellectual-cognitive, value-motivational, operational-activity components) of readiness of future primary school teacher to pedagogical interaction with parents; |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1221 |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Burkovska.pdf | 197.12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.