Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11934
Title: | Діяльність психологічних служб вищих навчальних закладів як умова оптимізації процесу керування розвитком творчого потенціалу майбутнього педагога |
Other Titles: | Activity of psychological services of higher educational institutions as a condition of optimization of process of management of development of creative potential of the future teacher |
Authors: | Агулов, М. В. |
Keywords: | психологічна служба вищих навчальних закладів творчий потенціал особистості майбутні педагоги розвивальна програма psychological service of higher educational institutions future teachers creative potential of the individual development program |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Агулов М. В. Діяльність психологічних служб вищих навчальних закладів як умова оптимізації процесу керування розвитком творчого потенціалу майбутнього педагога / М. В. Агулов // // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – №9. – С. 4-7. |
Abstract: | У статті узагальнено літературні дані стосовно завдань та напрямів роботи психологічної служби у вищих навчальних закладах, визначено умови, за яких службами може вирішуватися завдання розвитку творчого потенціалу майбутнього фахівця, представлено загальну характеристику програми розвитку творчого потенціалу майбутнього педагога. The article summarizes the literature on the tasks and areas of psychological service in higher education educational institutions, the conditions under which services can solve the problem of development of creative potential of the future specialist are defined, the general characteristic of the program of development of creative potential of the future teacher is presented. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11934 |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Agulov 2011.pdf | 136.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.