Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1178
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лук'янченко, Ірина Олегівна | - |
dc.contributor.author | Lukyanchenko, Iryna Olegivna | - |
dc.date.accessioned | 2018-12-22T08:36:21Z | - |
dc.date.available | 2018-12-22T08:36:21Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.citation | Лук'янченко, І. О. Формування інформаційної культури майбутніх учителів англійської мови : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ірина Олегівна Лук'янченко; наук. кер. С. В. Боднар; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009. – 20 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1178 | - |
dc.description.abstract | Дисертаційну роботу присвячено дослідженню проблеми формування інформаційної культури майбутніх учителів англійської мови. У дисертації уточнено сутність понять «інформаційна культура», «інформаційна компетенція», «інформаційні вміння»; досліджено сутність і структуру феномену «інформаційна культура вчителя англійської мови», визначено критерії, показники, схарактеризовано рівні сформованості інформаційної культури в майбутніх учителів англійської мови; виявлено педагогічні умови, що сприяють підвищенню ефективності формування інформаційної культури майбутніх учителів англійської мови; розроблено й апробовано експериментальну модель, систему вправ і методику реалізації педагогічних умов формування інформаційної культури майбутніх учителів англійської мови в процесі професійної підготовки. The research focuses on the problem of developing information culture of future English teachers. There has been analysed the essence of the terms «information culture», «information competence», «information skills». The contents and the structure of the phenomenon «information culture of an English teacher», its criteria, indicators and the levels of developing information culture of future English teachers have been revealed. The pedagogical factors aimed at the effective work on forming information culture of future English teachers have been defined. The experimental model, the system of exercises and the methodological issues how to implement the pedagogical factors of developing information culture of future English teachers into the process of the professional teachers’ training have been worked out and practically elaborated. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | інформаційна культура | uk |
dc.subject | інформаційна культура майбутнього вчителя англійської мови | uk |
dc.subject | система вправ | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | information culture | uk |
dc.subject | information culture of a future English teacher | uk |
dc.subject | a system of exercises | uk |
dc.subject | pedagogical factors | uk |
dc.subject | experimental model | uk |
dc.title | Формування інформаційної культури майбутніх учителів англійської мови | uk |
dc.title.alternative | Developing information culture of Future English Teachers | uk |
dc.type | Thesis | uk |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lukyanchenko.pdf | 247 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.