Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11604
Title: | Формування особистості майбутнього вчителя іноземних мов на основі діяльнісного підходу |
Other Titles: | Formation of the personality of the future teacher of foreign languages on the basis of the activity approach |
Authors: | Мірошниченко, Олена Валеріївна Miroshnychenko, Olena |
Keywords: | особистість соціальна система діяльнісний підхід творче виховання соціально значущі якості personality social system activity approach creative education socially significant qualities |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Мірошниченко О. В. Формування особистості майбутнього вчителя іноземних мов на основі діяльнісного підходу / О. В. Мірошниченко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – №6. – С. 163-167. |
Abstract: | У статті розкриваються питання самореалізації особистості майбутнього вчителя, яка здійснюється під впливом діяльнісного підходу. Помітну роль у цьому процесі відіграє громадсько-педагогічна діяльність, спрямована на формування соціально значущих якостей: робота студентів в педзагонах, підліткових клубах, індивідуальна робота з дітьми-інвалідами, з неповнолітніми правопорушниками, в молодіжних громадських організаціях. The article reveals the issues of self-realization of the future teacher's personality, which is carried out under the influence of the activity approach. A significant role in this process is played by social and pedagogical activities aimed at forming socially significant qualities: the work of students in pedagogical teams, teen clubs, individual work with children with disabilities, with juvenile offenders, in youth organizations. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11604 |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Miroshnychenko Olena 2011.pdf | 137.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.