Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11578
Title: | Смислоутворювальні аспекти контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів |
Other Titles: | Meaning-forming aspects of contextual learning of the future primary school teacher |
Authors: | Желанова, В. В. |
Keywords: | смислоорієнтована освіта смислова дидактика контекстне навчання майбутнього вчителя початкових класів смисл смислова сфера особистості смислові структури смислоутворення навчальний смислоутворювальний контекст смислотехнології meaning-oriented education semantic didactics contextual learning of the future teacher primary school meaning semantic sphere of personality semantic structures meaning formation educational meaning-making context meaning technologies |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Желанова В. В. Смислоутворювальні аспекти контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів / В. В. Желанова // // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – №6. – С. 93-96. |
Abstract: | У статті розглядаються теоретико-методологічні аспекти проблеми структури та динаміки смислової сфери особистості, а також обґрунтовується доцільність реалізації навчального смислоутворювального контексту в системі контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів з позицій смислової дидактики. he article considers theoretical and methodological aspects of the problem of structure and dynamics of the semantic sphere personality, and also the expediency of realization of the educational sense-forming context in the system of contextual training of the future teacher of initial classes from positions of semantic didactics is substantiated. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11578 |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zhelanova V. V.2011.pdf | 122.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.