Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11381
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сокаль, Марія Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Sokal, Mariia Anatoliivna | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T14:52:47Z | - |
dc.date.available | 2021-05-05T14:52:47Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | Сокаль М. А. Про засвоєння молодшими школярами національно-культурної семантики паремій / М. А. Сокаль // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 4. – С. 389-392. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11381 | - |
dc.description.abstract | У статті розглядаються лінгводидактичні питання вивчення паремій у початковій школі. Актуалізована необхідність усвідомлення молодшими школярами фонового значення прислів’їв та приказок. Розкрито можливості лінгвокраїнознавчого опрацювання паремій. The article considers the linguodidactic issues of studying paremias in primary school. The need for younger students to understand the background meaning of proverbs and sayings has been updated. Possibilities of linguistic study of paremias are revealed. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | початкова школа | uk |
dc.subject | національне виховання | uk |
dc.subject | мовна освіта | uk |
dc.subject | паремія | uk |
dc.subject | primary school | uk |
dc.subject | national education | uk |
dc.subject | language education | uk |
dc.subject | paremias | uk |
dc.title | Про засвоєння молодшими школярами національно-культурної семантики паремій | uk |
dc.title.alternative | About mastering the national-cultural semantics of paremias by junior schoolchildren | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Сокаль М. А. 2011.pdf | 90.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.