Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11370
Title: Formation and development in the educational process of information and cognitive needs of adolescents
Other Titles: Формування і розвиток в освітньому процесі інформаційних і пізнавальних потреб у підлітків
Authors: Бартєнєва, Ірина Олександрівна
Bartienieva, Iryna Oleksandrivna
Keywords: adolescents
information
need
interest
information need
cognitive need
cognitive interest
підліток
інформація
потреба
інтерес
інформаційна потреба
пізнавальний інтерес
Issue Date: 2019
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Bartienieva I. O. Formation and development in the educational process of information and cognitive needs of adolescents / I. O. Bartienieva // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2019. – Ariel. – Issue №10. – Р. 9-15.
Abstract: The article considers the topical subject of the formation and development of adolescents’ information and cognitive needs in the educational process. The essence of the concepts of “information”, “need”, “interest”, “information need”, “cognitive need”, “cognitive interest” is disclosed. The relationship of interests and needs, their levels, forms of manifestation are analyzed. The peculiarities of adolescence within the framework of the research topic are determined. У статті розглянута актуальна тема формування та розвитку у підлітків інформаційної та пізнавальної потреби в освітньому процесі. Розкрито сутність понять «інформація», «потреба», «інтерес», «інформаційна потреба», «пізнавальна потреба», «пізнавальний інтерес». Проаналізовано зв'язок інтересів і потреб, їх рівні, форми прояву. Визначено особливості підліткового віку в рамках теми дослідження.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11370
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bartienieva Iryna Oleksandrivna 2019.pdf419.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.