Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11299
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Коростіянець, Тамара Петрівна | - |
dc.contributor.author | Korostiyanets, Tamara Petrivna | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-27T08:41:36Z | - |
dc.date.available | 2021-04-27T08:41:36Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Коростіянець Т. П. Свобода вибору як педагогічна задача / Т. П. Коростіянець // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. праць. – Запоріжжя: Класичний приватьний університет, 2019. Вип. 64. – С. 129-135. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11299 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуті філософські і психолого-педагогічні аспекти поняття «свобода». Поняттю «свобода» відведено центральне місце в гуманістичної концепції особистості, воно розглядається як умова її існування і саморозвитку. Конкретизовано зміст поняття «свобода вибору» на рівні навчального процесу. Свобода (на рівні навчального процесу) - це відсутність авторитаризму, визнання високої самоцінності особистості, заохочення її ініціативи, надання педагогічно доцільною свободи вибору. The article considers the philosophical and psychological-pedagogical aspects of the concept of "freedom". The concept of "freedom" is given a central place in the humanistic concept of personality, it is considered as the main condition for its existence and self-development. The content of the concept of "freedom of choice" at the level of the educational process is specified. Freedom (at the level of the educational process) is the absence of authoritarianism, recognition of the high self-worth of the individual, encouragement of his initiative, providing pedagogically appropriate freedom of choice. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Запоріжжя: Класичний приватний університет | uk |
dc.subject | свобода | uk |
dc.subject | свобода вибору | uk |
dc.subject | педагогічне проектування | uk |
dc.subject | індивідуальна освітня траєкторія | uk |
dc.subject | самовизначення | uk |
dc.subject | усвідомлена необхідність | uk |
dc.subject | freedom | uk |
dc.subject | freedom of choice | uk |
dc.subject | pedagogical design | uk |
dc.subject | individual educational trajectory | uk |
dc.subject | self-determination | uk |
dc.subject | conscious necessity | uk |
dc.title | Свобода вибору як педагогічна задача | uk |
dc.title.alternative | Korostyanets TP Freedom of choice as a pedagogical task | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Кафедра математики і методики її навчання |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Korostyanets Tamara Petrivna 2019.pdf | 442.64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.