Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11206
Title: | Digital technologies as a factor of the new artistic educational paradigm implementation |
Other Titles: | Цифрові технології як фактор впровадження нової художньої освітньої парадигми |
Authors: | Rastrygina, Alla Domin, Sergii |
Keywords: | modern paradigm of education artistic educational space digital technologies innovative and creative potential digital art digital competence сучасна парадигма освіти художній освітній простір цифрові технології інноваційний та творчий потенціал цифрове мистецтво цифрова компетентність |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Rastrygina A. Digital technologies as a factor of the new artistic educational paradigm implementation / А. Rastrygina, S. Domin // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 189-196. |
Abstract: | The ways of sorting out differences existing in professional artistic education due to the reconstruction of its content on the basis of the introduction of the latest artistic paradigm of education of the XXI century are considered in the article. The expediency of creating specific environment: the media space of artistic and creative activity, where the future teacher-musician acquires digital competence as a factor for the effective implementation of the latest artistic paradigm in modern higher education institutions, mastering the professionally directed digital competences, in the process of the development of innovative creative potential by means of digital art, is outlined. У статті розглянуто способи сортування відмінностей, що існують у професійній художній освіті за рахунок реконструкції її змісту, на основі впровадження новітньої художньої парадигми освіти XXI століття. Доцільність створення специфічного середовища: медіа-простір художньо-творчої діяльності, де майбутній педагог-музикант набуває цифрової компетентності як фактор для ефективної реалізації новітньої художньої парадигми в сучасних вищих навчальних закладах, оволодіння професійно спрямованими цифровими компетентностями, в процесі розвитку інноваційного творчого потенціалу засобами цифрового мистецтва, окреслено. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11206 |
Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rastrygina Alla 2018.pdf | 577.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.