Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11192
Title: | Вивчення проблеми комунікативного потенціалу майбутніх учителів засобами моделювання професійних ситуацій |
Other Titles: | Studying the problem of communicative potential of future teachers by means of modeling professional situations |
Authors: | Савченко, К. Ю. |
Keywords: | комунікативний потенціал педагогічні ситуації communicative potential pedagogical situations |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Савченко К. Ю. Вивчення проблеми комунікативного потенціалу майбутніх учителів засобами моделювання професійних ситуацій / К. Ю. Савченко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 4. – С. 353-355. |
Abstract: | У статті розглянуто проблему вивчення комунікативного потенціалу майбутніх учителів засобами моделювання професійних ситуацій. Комунікативний потенціал майбутнього вчителя іноземної мови включає: комунікативні якості, комунікативні знання, уміння і навички, потребу спілкування, мотивацію спілкування. Для формування комунікативного потенціалу майбутнього вчителя іноземних мов ефективними, можуть стати впровадження педагогічних ситуацій. The article considers the problem of studying the communicative potential of future teachers by means of modeling professional situations. The communicative potential of the future foreign language teacher includes: communicative qualities, communicative knowledge, skills and abilities, the need for communication, motivation to communicate. The introduction of pedagogical situations can be effective for the formation of the communicative potential of the future teacher of foreign languages. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11192 |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Савченко К. Ю. 2011.pdf | 74.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.