Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11091
Title: | Психологічні аспекти комунікативної агресивності та конфліктності студентів психолого-педагогічних спеціальностей |
Other Titles: | Psychological aspects of communicative aggression and conflict of students of psychological and pedagogical specialties |
Authors: | Фалько, Н. М. Falko, N. M. |
Keywords: | комунікабельність агресивність комунікативна агресивність конфліктність sociability aggressiveness communicative aggression conflict |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Фалько Н. М. Психологічні аспекти комунікативної агресивності та конфліктності студентів психолого-педагогічних спеціальностей / Н. М. Фалько // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 3. – С. 87-92. |
Abstract: | У статті розглядаються психологічні аспекти комунікативної агресивності та конфліктності студентів психолого-педагогічних спеціальностей. Наводиться порівняльна характеристика контрольної та експериментальної груп за підсумками проведення спецкурсу "Основи комунікабельності особистості". Виокремлюються шляхи оптимізації процесу формування комунікабельності особистості в умовах навчання у ВНЗ. The article considers the psychological aspects of communicative aggression and conflict of students of psychological and pedagogical specialties. The comparative characteristic of control and experimental groups following the results of carrying out of a special course "Fundamentals of sociability of the person" is resulted. Ways to optimize the process of forming the sociability of the individual in terms of higher education are identified. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11091 |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Фалько Н. М. 2011.pdf | 331.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.