Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10748
Title: | Використання мовного портфоліо як засобу формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти |
Authors: | Руденко, Юлія Анатоліївна Rudenko, Yuliia Anatoliivna Галятовська, К. С. |
Keywords: | мовленнєво-творча компетентність компоненти мовного портфоліо майбутні вихователі закладів дошкільної освіти мовне портфоліо методичний супровід |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Вісник національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка |
Citation: | Руденко Ю.А., Галятовська К.С. Використання мовного портфоліо як засобу формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Вісник національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка. Вип. 2 9158). Чернігів: НУЧК, 2019. 320 с. - С. 54-60. |
Abstract: | Мета роботи полягає у висвітленні сутності методики використання мовного портфоліо як одного із засобів формування мовленєвотворчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти та обґрунтуванні методичної доцільності використання мовного портфоліо як ефективного засобу у формуванні мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Методологія дослідження ґрунтується на висвітленні методологічних підходів до мовної освіти майбутніх вихователів: культурологічного та компетентнісного. Мовне портфоліо у дослідженні визначається як складова методичного супроводу формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, що сприяє: підвищенню мотивації до мовної освіти /самоосвіти, мовного розвитку / саморозвитку; формуванню оцінно-контрольних дій майбутніх вихователів (оцінка, самооцінка, взаємооцінка мовленнєвої діяльності); застосуванні нових інформаційних, інформаційно-комунікаційних технологій в мовній та професійно-мовленнєвій освіті (створення електронного портфоліо, унормування мовного портфоліо у вигляді сайту тощо) майбутніх вихователів; ефективній організації самостійної діяльності майбутніх вихователів з оволодіння професійно-мовленнєвими знаннями, вміннями та навичками та формування на їх основі професійно-мовленнєвої компетентності. Наукова новизна. У дослідженні вперше: обґрунтовано доцільність використання мовного портфоліо, як засобу формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти; визначено сутність поняття «мовне портфоліо майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти»; визначено функції мовного портфоліо в мовній освіті майбутніх вихователів; презентовано складники мовного портфоліо майбутніх вихователів. Висновки. У висновках висвітлено доцільність, актуальність, дієвість, методичну, психологічну, педагогічну, лінгвістичну, лінгводидактичну цінність мовного портфоліо у формуванні мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. У статті презентовано результати експериментального дослідження з використання мовного портфоліо у формуванні мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Перспективу подальших наукових розвідок з проблеми дослідження вбачаємо у розробці комп’ютерної програми «Електронне портфоліо», яка забезпечить безперервний доступ до мовних джерел, сприятиме оптимізації методичного супроводу формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів вищої освіти Півдня України. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10748 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії та методики дошкільної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rudenko-Yu.-and-Haliatovska-K.pdf | 611.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.