Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10624
Title: | Sociocultural determinants in primary school teacher’s social competence |
Other Titles: | Соціокультурні детермінанти соціальної компетентності вчителя початкових класів |
Authors: | Varetska, O. V. |
Keywords: | determinants socio-cultural socio-cultural determinants social competence personality primary school teacher детермінанти соціокультурні детермінанти соціальна компетентність вчитель початкових класів особистість |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Varetska O. V. Sociocultural determinants in primary school teacher’s social competence / O. V. Varetska // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 441-452. |
Abstract: | The author has substantiated the relevance of socio-cultural determinants of primary school teacher’s social competence that enables the analysis of the social phenomenon under consideration in terms of multicausal dimension. The article deals with such concepts as "determinant", "socio-cultural", "person", "socio-cultural determinants", presents the typology of the determinants. Автор обґрунтував актуальність соціокультурних детермінант соціальної компетентності вчителя початкових класів, що дає змогу проаналізувати соціальне явище, що розглядається, з точки зору багатокаузального виміру. У статті розглядаються такі поняття, як "детермінанта", "соціокультурна", "людина", "соціокультурна детермінанта", представлена типологія детермінант. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10624 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Varetska O. V. 2014 5 .pdf | 2.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.