Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10534
Title: | Pedagogy of piety: preparing future art teachers |
Other Titles: | Педагогіка благочестя: підготовка майбутніх учителів мистецтва |
Authors: | Kondratska, L. A. |
Keywords: | pedagogy of piety epistemic strategy soteriological discourse view-point apperception intuition of to-news technological model педагогіка благочестя епістемічна стратегія сотеріологічний дискурс апперцепція точки зору інтуїція новин технологічна модель |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Kondratska L. A. Pedagogy of piety: preparing future art teachers / L. A. Kondratska // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 164-170. |
Abstract: | The ways of implementation of pedagogy of piety, in particular of substantive epistemic strategy of personal development of a future art teachers have been considered in the article. Characteristics of the epistemological status and methodological grounds for the future specialists’ cognition of the essence in the context of clear demarcation between philosophical and humanitarian discourses, clarifying the prospects and abilities of perfect (apocatastasive) responsibility of a cognitive person, analysing the theory of the essence interpretation and methodological application of modern interpretive strategies of artistic education. У статті розглянуто шляхи реалізації педагогіки благочестя, зокрема предметної епістемічної стратегії розвитку особистості майбутнього вчителя мистецтва. Характеристика гносеологічного статусу та методологічних підстав для пізнання сутністю майбутніх фахівців у контексті чіткого розмежування між філософським та гуманітарним дискурсами, з’ясування перспектив та можливостей досконалої (апокатастатичної) відповідальності когнітивної людини, аналіз теорії інтерпретація сутності та методологічне застосування сучасних інтерпретаційних стратегій художньої освіти. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10534 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kondratska L. A. 2014 5.pdf | 1.49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.