Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10467
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Balan, L. A. | - |
dc.contributor.author | Балан, Л. А. | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T10:29:42Z | - |
dc.date.available | 2020-12-29T10:29:42Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Balan L. A. Facilities of forming practice-oriented readiness of future programming engineers for the use of distance learning technologies in their professional activity / L. A. Balan // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. - 2014. - Ariel. Issue №5. - C. 25-31. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10467 | - |
dc.description.abstract | The given article is a follow-up of the author’s investigation of forming future programming engineers’ readiness for the use of distance learning technologies in their professional activity. A wide introduction of computer equipment in the academic planning called the creation of independent IT centres of modern higher education institutions into play. The main staff of these centres consists of programming engineers who should have knowledge and skills not only in the field of programming but also should be familiar with the peculiarities of the university work, its branches, standards of the software development of different systems of the academic process. Therefore, on- time personnel training with the necessary skills remains crucial for the time being. Дана стаття є продовженням авторського дослідження щодо формування готовності майбутніх інженерів-програмістів до використання технологій дистанційного навчання у своїй професійній діяльності. Широке впровадження комп’ютерної техніки в академічне планування назвало створення незалежних ІТ-центрів сучасних вищих навчальних закладів. Основний штат цих центрів складається з інженерів-програмістів, які повинні мати знання та навички не тільки в галузі програмування, але також повинні бути обізнані з особливостями роботи університету, його філіями, стандартами розробки програмного забезпечення різних систем академічного процес. Тому своєчасне навчання персоналу з необхідними навичками на сьогодні залишається вирішальним. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | programming engineer | uk |
dc.subject | distance learning technologies | uk |
dc.subject | distance education | uk |
dc.subject | software | uk |
dc.subject | distance learning systems | uk |
dc.subject | інженер-програміст | uk |
dc.subject | технології дистанційного навчання | uk |
dc.subject | дистанційна освіта | uk |
dc.subject | програмне забезпечення | uk |
dc.subject | системи дистанційного навчання | uk |
dc.title | Facilities of forming practice-oriented readiness of future programming engineers for the use of distance learning technologies in their professional activity | uk |
dc.title.alternative | Засоби формування практико-орієнтованої готовності майбутніх інженерів-програмістів до використання технологій дистанційного навчання у своїй професійній діяльності | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Balan L. A. 2014 5.pdf | 1.34 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.